Hej Forum
I forbindelse med renoveringen af mit badeværelse, vil jeg gerne have en indbygget shampoohylde/shampooniché inde i bruseområdet.
Det er desværre sådan, at vores gasbetonvægge kun er 75mm tykke - og derfor er for tynde til lige at fræse en ind. Derudover er 75mm for smalt til reelt at fungere.
Men - bag væggen er der et dejligt hulrum, fordi der er installationer til badeværelset. Det er en skabsniche på et af børneværelserne, men jeg har kun sat et 37cm dybt skab i den ud af de ca 60 cm jeg lavede den i. Her har jeg ca 20cm at gøre med, inden jeg rammer bagsiden af skabet.
Jeg tænker derfor følgende:
- Save ud til shampoohylden i lidt overmål
- Lave en åben kasse, som jeg kan sætte ind i hullet og derefter fastgøre i noget træ skruet på bagsiden (evt lægter der følger kanterne) plus eventuelt fliseklæb. Slutteligt skal alt så indsmøres voldsomt i vådrumssikring.
På den måde kan jeg få en dybere “shampooniché”. Er helt med på at nederste del af kassen (“hylden”) skal have hældning.
Vil fibergips være en fornuftig løsning som kasse, hvis jeg limer det sammen med klæbefuge? Antager at træ er en skidt løsning?
Mvh Emil