Asbest

Hej LDS,

Jeg har i dag pillet mit gamle loft ned i mit bryggers. Det er både pudsloftet, forskalningsbrædderne og isoleringen. Jeg kan se at største delen af isolering har været skiftet i 94, men der var stadig 2 isoleringsplader frs husets oprindelse i 1961. Oven på de 2 isoleringsplader fandt jeg gamle eternit skifer. Dem fjernede jeg stille og roligt og lagde dem i en spand, hvor efter jeg lagde dem i regnen. Min bekymring er at det støvede en del, da jeg fjernede de 2 plader. Jeg er bange for at der har ligget asbest i støvform på de 2 plader.
Hvad er jeres anbefalinger for hvordan jeg skal håndterer rummet fremadrettet? Vil i anbefale at vaske det ned.
Jeg har haft p3 maske på under processen, så regner stærkt med at jeg ikke har indåndet noget.

Mvh
Seyit
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du støvsuger rummet så kan du ikke gøre mere og du behøver ikke at have nogen bekymring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Bare vær OBS på du skal have en støvsuger med H klasse filter og filter poser til Asbest, for at støvsugeren ikke "bare" vivler det op og fordeler i hele hytten.

Her er en guide ang. filter klasser

Efter min mening er det noget i overkanten, når det drejer sig om nogle tagpladestumper der forsigtig er taget ud, samt 2 isolerings måtter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis