Hej LDS,
Jeg har i dag pillet mit gamle loft ned i mit bryggers. Det er både pudsloftet, forskalningsbrædderne og isoleringen. Jeg kan se at største delen af isolering har været skiftet i 94, men der var stadig 2 isoleringsplader frs husets oprindelse i 1961. Oven på de 2 isoleringsplader fandt jeg gamle eternit skifer. Dem fjernede jeg stille og roligt og lagde dem i en spand, hvor efter jeg lagde dem i regnen. Min bekymring er at det støvede en del, da jeg fjernede de 2 plader. Jeg er bange for at der har ligget asbest i støvform på de 2 plader.
Hvad er jeres anbefalinger for hvordan jeg skal håndterer rummet fremadrettet? Vil i anbefale at vaske det ned.
Jeg har haft p3 maske på under processen, så regner stærkt med at jeg ikke har indåndet noget.
Mvh
Seyit