Stort vandforbrug ved vaskmaskine Urup 831 6950 25-12-2022 20:19 HejJeg har en Bosch vaskemaskine ca 3 år gammel Serie 6.Den bruger ca 88 liter vand pr vask.Kan det være rigtig ? noget jeg kan gøre ?Den bruger kun vand når den kører. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Steensen 2647 8700 25-12-2022 20:33 Jeg har observeret på mine maskiner gennem årene, at vandet løb direkte igennem maskinen under vasken, hvis slangen ikke var korrekt placeret bagpå, så "puklen" lavede vandlås højere oppe end tromlen, helst helt oppe ved toppen af maskinen.
Urup Trådstarter 831 6950 25-12-2022 20:48 HejDet giver mening....det får jeg fikset inden næste vask....TAK
Urup Trådstarter 831 6950 08-02-2023 23:37 Hej igenNu har jeg fået afløbs slangen op i højde over overkant vaskemaskine. Den bruger stadig ca 90 liter pr vask.....den bruger kun vand når den vasker
ev elmand 30536 7480 08-02-2023 23:47 I specifikationer står der 43 l vægtet vandforbrug. Og så står der noget om at vælge active water plus. Det er noget med automatisk vandmængde efter tekstil type og fyldning. Jeg ved ikke om det er en knap der kan trykkes på eller blot reklame gas.Men helt generelt så kan du fravælge forvask. Det spare da 1/6 af vandmængden. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)