Stort vandforbrug ved vaskmaskine

Hej

Jeg har en Bosch vaskemaskine ca 3 år gammel Serie 6.
Den bruger ca 88 liter vand pr vask.
Kan det være rigtig ? noget jeg kan gøre ?
Den bruger kun vand når den kører.

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har observeret på mine maskiner gennem årene, at vandet løb direkte igennem maskinen under vasken, hvis slangen ikke var korrekt placeret bagpå, så "puklen" lavede vandlås højere oppe end tromlen, helst helt oppe ved toppen af maskinen.

 

Hej

Det giver mening....det får jeg fikset inden næste vask....TAK

 

Hej igen

Nu har jeg fået afløbs slangen op i højde over overkant vaskemaskine. Den bruger stadig ca 90 liter pr vask.....den bruger kun vand når den vasker

 

I specifikationer står der 43 l vægtet vandforbrug. Og så står der noget om at vælge active water plus. Det er noget med automatisk vandmængde efter tekstil type og fyldning. Jeg ved ikke om det er en knap der kan trykkes på eller blot reklame gas.
Men helt generelt så kan du fravælge forvask. Det spare da 1/6 af vandmængden. 
 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis