Rensning af kaffemaskine?

Hej!
Landet ligger sådan at jeg er kommet til at brænde min kærestes kaffemaskine (Det er sådan en lille en man sætter på komfuret, hvor kaffe kommer ud af to mundinger ud i kopperne. Meget simpel.) Det er det sidste hun har tilbage fra sine bedsteforældre.

Problemet er at jeg har fået brændt den af, ved at efterlade den på komfuret for længe, og så på juledag endda! (Dette er faldt i EKSTREMT dårlig jord hos min kæreste)

Nu kommer spørgsmålet: Er der nogen god måde at rense den på? F.eks. noget kemikalie der kan rense det brændte af? - Den ene af hovederne hvor kaffen kommer ud er også delvist blokeret.

Jeg forestiller mig at købe en ny gummi tætning som sidder inden i - Hvis nogen har et tip til hvor man kan få sådan en ville det også være rigtig fornemt.

På forhånd mange tak for at redde julen!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag nogle billeder, så vi kan se problemet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Billeder er kritisk vigtigt, da forskellige syrer reagerer forskelligt på diverse metaller.

Kan også anbefale at spørge på espressobars FB gruppe. Det er en side for os kaffenørder. Der sidder 100% en med den nødvendige viden eller evner ud i at reparere den
De kommer når jeg er hjemme!
Der er nu lagt billeder op. Maskinen er så vidt muligt renset - Kan potentielt gøres bedre. Det blev gjort med eddikke og en børste.
Jeg kunne meget godt bruge noget hjælp til at finde de pakninger, da jeg faktisk ikke har kunnet spotte dem nogle steder. Så vidt jeg kan se måles der enten 4,6 cm (Inderste ring) eller 5,6 cm (Yderste ring). - Dog ikke helt sikker på hvordan dette normalt måles.

Mange tak for hjælpen
Umiddelbart ligner det jo en coffee pot bare med t 2 tude. jeg fandt lige denne her  coffee pot pakning eller søg på google coffee pot gasket. den coffee pot jeg har har kun en pakning, men det er nok forskelligt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis