Skift lysdæmper til Alm afbryder Hr. Klausen 7 24-12-2022 10:32 Hej Skal ha skiftet lysdæmper i stuen til en Alm korrespondance afbryder. ud fra billeder er der en som kan fortælle hvordan ledningerne skal monteres. 1 grå, 1 orange , 1 brun ledning.mvh Torben 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19655 4400 24-12-2022 10:51 Hvordan er ledningerne monteret i den anden korrespondanceafbryder? Der to former for korrespondance. A og B fase
Hr. Klausen Trådstarter 7 24-12-2022 10:57 har taget et billede af den anden. ( den har en fjeder som jeg skal fjerne. )2 grå, 1 sort ledning grunden til at der skal afmonteres lysdæmper er pga nye pærer hvor der er lysdæmper i
ev elmand 30531 7480 24-12-2022 11:22 Den viste afbryder nederst er ikke en korrespondance afbryder. Det er en kroneafbryder, altså dobbelt så du kan tænde /styre 2 lamper. Jeg vil tro at den nederste grå blot er en stump ledning nede fra en brun. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
GodeVen 4341 5220 25-12-2022 14:14 Almindelig korrespondance kræver 2 ledninger mellem de 2 afbrydere. Lysdæmpere med mulighed for korrespondance kræver kun 1 ledning. Hvis installationen var originalt lavet til lysdæmper, er der næppe en fri ledning mellem de to. Det kan derfor være en større opgave at komme af med den gamle lysdæmper.
ev elmand 30531 7480 25-12-2022 19:25 Man kan sagtnes udskifte lysdæmper med enkelt afbryder ( 1 polet ) så kan lyset slukkes og tændes et sted. Det er ofte ok når man samtidig skifter til smart pærer. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)