Oliefyr problem

Hej jeg har et oliefyr der har opført sig lidt underligt de sidste par dage ...det er gået i stå uden at melde fejl i brænder men da jeg trykkede på knappen der sidder på denne box startede det op igen har gjort det et par gange...nogle der har en ide om hvorfor  og hvad boxen gør ? Mvh Dennis
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nogle der har en ide om hvorfor  og hvad boxen gør 
Fyret falder ud for at holde dig beskæftiget   . Nå spøg til side. Du bør få dit fyr set efter, måske er boksen som styrer fyret defekt og skal udskiftes. Boksen styrer fyret, så det starter og stopper, når der kræves varme. Samtidig sørger boksen for at fyret antænder olien som bliver sprøjtet ind i fyret. Hvis olien ikke bliver antændt, stoppes fyret.

fase
Okay det er røg pressostat der slår fra 

Nok en god ide med et eftersyn af oliefyret..

Vi prøver igen, i morgen --
Der er ikke røg pressostat i forbindelse med oliefyr. 
Der sidder en boks med termostat som du bruger til at justere temperaturen på. På denne boks er der en knap som er overophednings termostat, Når den slår fra så skal den manuelt trykke sind igen. 
Er det den du mener ? 
Og hvilken temperatur har du stillet termostaten på ? 
Er det indstillet meget højt kan det hjælpe at skrue ned så det ikke er så tæt på overhednings termostatens grænse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fra boksen med knappen går et kabel op til brænderen. I enden af dette kabel sidder en fotocelle, som måler om der er flamme, normalt har den ca 10 sekunders forsinkelse. Registrerer den ikke en flamme, så slukker fyret.

Hvis fyret ikke tænder, så skal du have løst det problem. Tænder fyret, så tag fotocellen ud og gør den ren. Det kan sommetider klare problemet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Jeg har lige haft fyret skidt helt ad og renset alle kanaler ovs ..det trængte virkelig til en omgang kærlighed..tænker problemet har været at fyret ikke har kunne komme af med dampen/røgen ..også har røg pressostaten så slået fra ...har skiftet filter ovs så må vi se om det holder sig kørende 
Der er ikke røgpressostat i et oliefyr. Hvad er det, du kalder en røg pressostat?  

fase
Hvis fyret har været sat helt til, så kan det tyde på, at det er justeret forkert og derfor soder.
Det kan godt betale sig at få en fagmand ud at kigge på det.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Her er røg pressostaten 
Jeg kan desværre ikke sende et billede af den her Inde 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis