Udnytte tidligere emhætte hul til ekstra udsugning i køkkenet

Hej

I vores nye køkken bliver emhætten flyttet,  og der kommer et hul ud igennem væggen. 

Den nuværende emhætte går op igennem loftet ud på taget. 

For at udnytte det ekstra hul havde jeg tænkt man kunne installere en ventilator, så der kunne komme lidt ekstra sug i køkkenet efter behov.

Men det ser ikke ud til at man kan installere eks. En duka i bunden af en lodret kanal? Hvad vil i anbefale,  ventilator med kontraspjæld? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da ikke bare sætte en ventilator op, der skal monteres et fedtfilter ligesom i emhætten.  

fase
Mon ikke det kan gå med en ventilator uden fedtfilter når det tilsyneladende ikke er over komfuret. 
MEN du kan risikere at du forstyrrer emhætten i den nye position, eller suger luft ind igennem ventilator hvis emhætte kører. Den luft der suges ud skal jo ind i huset et sted, og det kommer normalt igennem diverse utætheder. Når n der er en fint hul i loftet (med en ventilator i ) så har luften let ved at komme den vej ind.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror, det er svært at fjerne evt. fedtpartikler fra udsugningsrør, så derfor har jeg anbefalet et fedtfilter også i den enlige ventilator.   

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis