Bærende væg?

Hej, vi skal i gang med en større renovering.
Er væggen markeret på billedet bærende.
Huset er opført med gitterspær.


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at du har en større åbning mellem stue og spisestue. Der står IP 14. Det må være en jernbjælke, så noget tyder på at dine gitterspær skal understøttes på midten. Du skal nok have en bygningskonstruktør eller ingeniør ind over.

Søren O
Tak for dit svar Søren 🙏🏻 der er en bred skydedør, som egentlig skal blive der, det vi ikke helt forstår er at væggen ud til gavlen er en let væg, og den mellem køkken og opholdsstue er solid. For mig ligner det en jernbjælke på hver side af skydedøren. Men ville man kunne rive den solide væg ned når bjælkerne er fæstnet på spærrene.
Den type gitterspær er ikke sælvbærende, men behøver en understøtning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis