blucher gulvafløb - konstant kloaklugt

Hej alle. Long time lurker - men aldrig postet. Så nu prøver jeg 😉

Har en lille problem i kærestens lejlighed. Der er et gammelt blucher afløb som slet ikke tager vand af og det lugter konstant fra det. Har prøvet fyre lidt afløbsrens i og kogt vand. Men intet hjælper.

Det er dog leje så vil ikke “pille” for meget og få problemer senere.

Billede er vedhæftet 😊 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit afløb ser ikke ud til at have nogen form for vandlås - hvis alle tilgange bruges ( bad, håndvask osv. ) vil sæberester mv. skabe lugt. Er der ikke vandlås til faldstamme eller anden kloak, er det skidt. Skyl evt. tilgængelige rør med vandslange/rørspuler/spiralrenser og se om det hjælper. Måske kan en vvs'er herinde oplyse om en mulig indsats i dit afløb. Skal slutte tæt med rist, og passe i dybden.
INDSATS - VANDLÅS​​​

Det er en ældre type afløbsskål med vandlås. Vandlåsen udgøres af den skrå plade du ser til højre på dit billede med den hvide prop med ligekærv.
Herunder kan du se et billede af hvordan sådan en ser ud når den er tømt. Ligeledes en snit tegning som viser ind og udløb. Den hvide prop du ser på dit billede (markeret med rød på snit tegning) er rense adgang til udløbsrøret.
Det jeg selv har haft bedst succes med da jeg havde en magen til, det var at tømme den for vand og gøre den grundigt ren. Skovl vandet op og sug det sidste op med en skuld, herefter skrub og skrab skidte og snask op. Jo mere ren skålen er, jo bedre vil vand og skidt løbe ud når der kommer vand i, hvilket gør at der står mindre beskidt vand som kan lugte.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Jeg må prøve få det tømt og skrubbet - tænker også få fat i en søgefjeder og få renset lidt i udløbet - lyder ikke til viceværten vil gøre noget.

Tak for de gode forslag!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis