Lim til gummiliste/vindue?

Hej alle!

Jeg har et vindue på et værelse, hvor gummilisten rundt om et sted er gået op og derfor giver problemer med at lukke vinduet. Jeg skal trykke den på plads for at lukke.

Jeg har søgt lidt rundt. Kan det passe der ikke “bare” findes lim til at lime det ramte sted på plads? Er det kun selvklæbende gummilister man køber så hele listen skal udskiftes? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ganske almindelig kontaktlim gør det for dig :: https://www.jemogfix.dk/pattex-kontaktlim-oploesningsmiddelfri-35-gram/6120/9035799/

Husk at påføre begge flader (dem som skal limes mod hinanden, dvs. vinduesramme og gummiliste), holde dem adskilt i en times tid eller 2. Derefter trykkes fladerne sammen.

Har brugt det selv ved udskiftning af gummilister, hvor hæftepistolen ikke kunne komme til. Gummilisterne er oftest hæftet fast med klammer fra fabrikken side. Så har du en hæftepistol og kan komme til, er det måske også en mulighed.
Tak, henrikh29!

Skal dog lige have den her én gang til: "Husk at påføre begge flader holde dem adskilt i en times tid eller 2. Derefter trykkes fladerne sammen"

Så jeg påfører lim på vinduesrammen og gummilisten men trykker dem IKKE sammen med det samme? Først efter en time eller to? Burde de ikke bare trykkes sammen med det samme så de kan klæbe sig til hinanden? :-D
MESA skrev den 20-12-2022 09:46:28

Tak, henrikh29!

Skal dog lige have den her én gang til: "Husk at påføre begge flader holde dem adskilt i en times tid eller 2. Derefter trykkes fladerne sammen"

Så jeg påfører lim på vinduesrammen og gummilisten men trykker dem IKKE sammen med det samme? Først efter en time eller to? Burde de ikke bare trykkes sammen med det samme så de kan klæbe sig til hinanden? :-D

Som BOFH skriver ovenfor. Du kan dog godt presse dem sammen mens de stadig er lidt klæbrige (fx. efter en halv time). Og så kan man også flytte lidt på dem. Men de må ikke presses sammen med det samme, da de ikke klæber lige efter limen er påført.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis