Sonos surround-anlæg

Overvejer at investere i et sonos surround-anlæg. Hvad er folks erfaringer med det? Er det nødvendigt med en ekstra forstærker? Er der bedre alternativer til prisen?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kører et setup med Sonos Soundbar + to Sonos one som baghøjtalere. Fungerer rigtig godt.
Jeg har lige købt Sonos Arc og 2 x Sonos One som baghøjttalere. Havde i forvejen en Sonos Sub, som jeg har koblet på også.

Har ikke så meget at sammenligne med (det er mit første surround-anlæg), men jeg er imponeret og meget tilfreds. Vild lyd, når der skrues op! Og som en uventet bonus, er det langt bedre at se tv ved lav volumen, da tale er meget tydeligere.

Mvh. AllanE
Hvordan fungerer det som surround? 
Og har i prøvet Ikeas sonos højtalere til sammenligning? De er ret meget billigere 
Sonos (som så mange andre efterhånden) har indbygget forstærkere i alle højttalere. De forbinder til hinanden trådløst, så det eneste man skal gøre er, at tilslutte strøm.

Der er ingen fronthøjttalere, da soundbar'en både virker som center og fronthøjttalere. I Sonos Arc er der indbygget 11 små højttalere, der skyder til siderne, fremad og op mod loftet, for at give effekten at noget flyver over én.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 19-12-2022 12:45:05

Sonos (som så mange andre efterhånden) har indbygget forstærkere i alle højttalere. De forbinder til hinanden trådløst, så det eneste man skal gøre er, at tilslutte strøm.

Der er ingen fronthøjttalere, da soundbar'en både virker som center og fronthøjttalere. I Sonos Arc er der indbygget 11 små højttalere, der skyder til siderne, fremad og op mod loftet, for at give effekten at noget flyver over én.

 Kører du det med AirPlay via Apple tv eller hur? Det er lidt det jeg ikke forstår. Blandt alt det andet jeg ikke forstår 🤣

Hvad med sub. Er du glad for den eller er det lidt unødvendigt? Og hvor langt “bag til” sider de?

Ikeas skulle være same same, og vi planlægger den i en reol, så om det ene eller det andet er lidt æstetik og pris. Tænker også, at hvis det ikke virker, så kan ungerne få dem ind til sig
For at få surround skal du have deres soundbar. Dén forbindes til TV med HDMI-kabel og får lyd igennem dér. Musik streamer man til Sonos (alle typer) enten via deres app eller via Airplay.



Mvh. AllanE
I gamle dage havde jeg først alm. stereo, siden surround. Af forskellige årsager har jeg nu 3 x Sonos One i 3 stue, køkken og bad. Det duer selvom jeg ikke har stereoeffekten, som jeg gav afkald på da stuens design alligevel ikke er let at lave en stereoopsætning i. Lyden er imponerende den lille kasse taget i betragtning.
Næste skal være en soundbar til tv’et.
Har kun fundet et minus: Gennem de seneste 5-6 år har vi været uden internet 3-4 gange. Så er både Sonos og TV gået.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Her kan du læse en masse test af Ikea Symfonisk - og nogen af dem sammenligner vist også lyden direkte med Sonos eget brand
Div test​​​

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis