Vægisolering kælder

Hej

Jeg har et kælderrum som jeg skal til at renovere og lave om til et gæsteværelse. Væggene er af beton og der er tørt i rummet. Jeg tænkte at isolere væggene med i omegnen af 30 mm isolering og smide gips udenpå for at holde lidt bedre på varmen. Jeg mener at have læst engang at man gerne må isolere med flamingo, så længe man bruger nogle brandsikrede gipsplader udenpå. Er der nogen der kender reglerne her? Alternativt kunne man vel bruge noget 30 mm glasuld, men så vidt jeg ved isolerer det ikke lige så effektivt som flamingo. Hvis flamingo er et no-go vil 30 mm glasuld så være det bedste alternativ eller er der andet der giver bedre mening?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søg i forummet herinde omkring isolering af kælderrum. Generelt når det har været oppe at vende har mange anbefalet at undgå at isolerer kælderrum med den tilgang du skiver om ovenfor da det giver risiko for skimmel dannelse. Du kan få nogle mineral baserede plader der hedder skamowall der er diffussionsåbne. H+H og ytong har også en gasbetonplader der isolerer.
Tak for svaret chrisbo. Jeg vil søge lidt i de tidligere indlæg 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også