Forlængerledning med Fuga stikkontakt

Hej
Siden det ikke skal laves af en autoriseret elektriker med installationskabler, vil jeg spørge om det er ok selv at lave en forlænger med Fuga stikkontakt for enden af ledningen. 
Det er til min mikroovn i køkkenet.  Den er i forvejen tilsluttet til en forlængerledning med en afbryder. Der er langt til den nærmeste stikkontakt på væggen. 
Jeg er lige flyttet og der er ikke mange penge til nye udgifter. 

Jeg vil ikke høre mikroovnens lyde og ringeklokke hele tiden når den stopper opvarmning, så den skal tændes og afbrydes af en kontakt. Helt manuelt, sådan vil jeg have det.   
Men de On/Off kontakter som findes på stikdåser går i stykker hele tiden. 
Derfor vil jeg gerne have en Fuga stikkontakt. Dem kan jeg godt lide og de kan tåle det. 
Og hvis jeg så skruer min hjemmelavede forlænger på væggen, så nærmer vi os uautoriseret installation.  
Må man det?
Hej Siden det ikke skal laves af en autoriseret... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes et underlag, som er beregnet til en lysdæmper. Det passer til en afbryder.

fase
Hvis man har behov for at varme kaffe 50 gange om dagen i mikroovnen ville jeg være tilbøjelig til at sige man havde et misbrug😀

Installationen som du foreslår er som de andre skriver ikke 100% lovlig, men hvis den fungere for dig er der ingen problemer med at bruge den. Da du sætter enden i en anden stikkontakt er der ingen indgreb i den faste installation, og det eneste farlige er manglende aflastning af ledningen i dåsen. Den kan klares med strips.

Selvbygger med stort S. 
Hvorfor ikke blot fjerne lydgiveren fra microoven?
Mange tak, jeg har lige opdaget at der er kommet flere indlæg siden min sidste post.
Jeg ville vente til jeg få råd til en elektriker og har glemt alt om at lave den forlænger, men Superdiy har skrevet det så fornuftigt at det måtte prøves :-)
Discrusio - lydgiveren er god at have, men ikke lige til opvarmning af kaffe :-)  Jeg kan ikke lide kold kaffe, så jeg tænder mikroovnen, venter 1 minut og slukker - på 230V kontakten.  På den måde kan en krus kaffe blive opvarmet over 5 gange, inden jeg har drukket det hele. 
S.Fabrin - jeg har lagt sådan en lysdæmper underlag i indkøbskurven, men kunne ikke rigtig se hvorfor den er anderledes i forhold til den jeg har.
Jeg har lavet de 3 ting som jeg mener mangler på en standard Fuga stikkontakt.
Aflastning, gummigennemføring og lukke bagsiden pga. alle de huller. 
Jeg har boret 4 huller til aflastning med 2 strips og har lavet en lille fordybning i bambuspladen , så der er plads til de strips. Man kunne godt give den en lille strips på selve ledningen også.


 
S.Fabrin - jeg har lagt sådan en lysdæmper underlag i indkøbskurven, men kunne ikke rigtig se hvorfor den er anderledes i forhold til den jeg har.
Den er godkendt til at ligge på bordet uden fastgørelse og til at skyde ind på en løs ledning.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis