Lavt vandtryk

Vi døjer med lavt vandtryk fra vores kobberrør. Nyere pexrør fungerer fint. Jeg har renset si og perlator og lignende uden succes. Jeg er ret sikker på jeg ikke har en læk et sted. 

Jeg har kun problem med det kolde vand frem til køkkenet. Kan man rense kobberrørene, eller kan man trække pex rør i en hulmur uden at der kommer problemer med frost? Eller skal vi lære at leve med det?

Vi har blødgøringsanlæg nu og bryggerset, hvor trykket også er lavt, fik jeg opsat ekstra hane for at kunne koble til på ny med det der er derude. Indtil jeg får taget mig sammen til det, går “lavt vandtryk” alarmen konstant på vaskemaskinen 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror mere du skal kikke på hanen , det er for det meste der flaskehalsen er , medmindre der er gamle jernrør på strengen
bredker skrev den 17-12-2022 13:06:25

tror mere du skal kikke på hanen , det er for det meste der flaskehalsen er , medmindre der er gamle jernrør på strengen

 Der er gamle rør på strengen. Hanen er tjekket og rør frem til jernrør (som senere går til kobber) er helt nye 

har selv lige skiftet dem hane der sider lige under vasken , det 3-doblede trykket
tit er det den der er problemet , især hvis det er af typen kuglehane
bredker skrev den 17-12-2022 15:58:55

har selv lige skiftet dem hane der sider lige under vasken , det 3-doblede trykket
tit er det den der er problemet , især hvis det er af typen kuglehane

Kan man tjekke det uden at skifte den?

HrT skrev den 17-12-2022 17:40:41

bredker skrev den 17-12-2022 15:58:55

har selv lige skiftet dem hane der sider lige under vasken , det 3-doblede trykket
tit er det den der er problemet , især hvis det er af typen kuglehane

Kan man tjekke det uden at skifte den?

 luk for vandet og skru tilslutningen af , så du kan få noget ind i ventilen , så kan du mærke om der er fuldt hul , alt efter typen , kan det også tit ses ved at lyse ind i den

bredker skrev den 17-12-2022 17:59:10

HrT skrev den 17-12-2022 17:40:41

bredker skrev den 17-12-2022 15:58:55

har selv lige skiftet dem hane der sider lige under vasken , det 3-doblede trykket
tit er det den der er problemet , især hvis det er af typen kuglehane

Kan man tjekke det uden at skifte den?

 luk for vandet og skru tilslutningen af , så du kan få noget ind i ventilen , så kan du mærke om der er fuldt hul , alt efter typen , kan det også tit ses ved at lyse ind i den

Jeg formoder det er i rørene når alt synligt er skiftet på til siden. Efter opgang fra gulv har jeg mærket inde i balofix og der var der intet at se, men lavt tryk fortsat. 


I køkkenet kan jeg selvfølgelig prøve at sætte en tilslutningsslange til og se om trykket derigennem hjælper. Det må jeg forsøge  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis