Hvor gamle er mine vinduer

Som overskriften lyder, så er jeg i tvivl om alderen på mine vinduer. Der står en masse info, men hvilken der indikere alderen er jeg i tvivl om. Der står en masse tal, hvor flere af dem kunne indikere et årstal, men hvilket der rent faktisk er årstallet ved jeg ikke.

Tak for hjælpen.
Jonas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er for utydelige til at jeg kan læse dem
Hvis du trykker på billedet, så kommer de frem i en højere opløsning. Jeg kan godt se at det er helt utydeligt ved første øjekast, men jeg kan ihverfald sagtens læse det efter et tryk. I hvertfald fra min telefon. Har ikke prøvet fra pc.

udsnit forstørrelse

Hvis det er rationel, så har de en guide til det på deres side :) (og tænkte ikke på at klikke på billedet. Så lærte jeg det)
Ok, tak. Jeg ved ikke om det er Rationel og kan ikke lige se en vejledning på deres side, desværre.
Annonce
31 05 14 kunne være 31. maj 2014 - men jeg aner ikke, om de anfører det på denne måde. Men umiddelbart er det det som mest ligner noget rigtigt.

Kurt B. Andersen
Du har helt ret,, det er dato hvor ruden er produceret,, da der er 5 års garanti mod punktering på en termorude,, har der været i mange år,,altså garanti mod punktering. 
Det ser ikke ud til at mærkningen følger denne DRV beskrivelse fra 2012, (se side 9).
https://www.vinduesindustrien.dk/fileadmin/documents/Ruder/DRV/DRV_final_DA_151112.pdf

Mærkning med EN1279-5 blev et lovkrav i 2007. Jeg gætter på at ruden er fra 2007-2012.
Den ser ud til at være med varm kant, så det er en udmærket rude. Nok ikke noget, der kan betale sig at skifte.

Producent DRV 194 er Isolar Hvidbjerg Thy A/S. Dem kan du selvfølgelig prøve at kontakte.
DRV numre findes her:
https://dvv.dk/cvm/wp-content/uploads/2020/04/dvv_produktcertificering_registrering_2020-04-01.pdf

Mange tak for svar. Det var en god hjælp.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis