Melaminplade vs skabsside vs hvidmalet mdf - hvad er pænest?

Vi har et Ikea skab, hvor en side er synlig. Vi præcis højt nok til lovet til høje låger og lavt korpus. So far so good. Den ene side er synlig og skal afsluttes pænt. Jeg er dog i tvivl om hvad der er smartest / pænest.

Hvid melamin plade tilskåret? Udfordringen er at finde en melaminplade uden “skår” / skader (dét er i sig selv miljøsvineri at de ikke passer bedre på dem under transport). Pris ~500 kr

Hvidmalet mdf med pålimet hvid kant. Pris ~ 500 kr inkl maling.

Tilpasset højt korpus side fra Ikea selv. Pris 750 kr plus en 40 km køretur og - imo - en besøg i helvedes forgård 

Hvad tænker folket er pænest og hurtigst / enklest / billigst?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da du formodentlig forventer et vist antal års holdbarhed, og dermed også skal se på det ofte, - så ville jeg personligt gå med den pæneste løsning.
Og det er i mine øjne den tilpassede side fra Ikea, - bortset fra tiden til afhentning, så er det også den hurtigste løsning.
Hvad med bare at male siden af skabet?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

djaydjay skrev den 16-12-2022 19:33:10

Da du formodentlig forventer et vist antal års holdbarhed, og dermed også skal se på det ofte, - så ville jeg personligt gå med den pæneste løsning.
Og det er i mine øjne den tilpassede side fra Ikea, - bortset fra tiden til afhentning, så er det også den hurtigste løsning.

Tror jeg også selv. Ikea en weekend tæt på en helligdag 🫠😬

BOFH skrev den 16-12-2022 20:04:46

Hvad med bare at male siden af skabet?

/BOFH 

Der mangler 31 cm. Derfor :)

En 16 mm hvid melaminplade på 60 x 248 koster ca. 235 kr.

Melaminplade

Men løsningen fra Ikea vil nok være pænere, selv om jeg ikke lige ved om det også bare er en hvid melamin.

Kurt B. Andersen
Annonce
Vi havde for få år samme issue.
Vores løsning, som jeg ikke ved om passer til dit design/temperament, var en tavlelakeret plade fra IKEA. Den blev trimmet i bunden.
IKEA tilbyder click og collect, så skal man ikke ind i huset. Du kan også for ussel (hvor mon det udtryk stammer fra) mammon få leveret.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍

Tror jeg også selv. Ikea en weekend tæt på en helligdag 🫠😬

Det kan klares på 15 minutter,
Du finder placering i ta selv lager på nettet, så køre du ned i den elevator man normalt kommer ud af(Høje Tåstup)
Altså find den hurtige vej ind til ta selv lager, det er ikke nødvendigt at gå gennem hel butikken.
De har også scan selv kasser for medlemmer, hvor du scanner varen med mobilen og så er der ikke kasse kø.

JohnLarsen skrev den 17-12-2022 03:31:21

Vi havde for få år samme issue.
Vores løsning, som jeg ikke ved om passer til dit design/temperament, var en tavlelakeret plade fra IKEA. Den blev trimmet i bunden.
IKEA tilbyder click og collect, så skal man ikke ind i huset. Du kan også for ussel (hvor mon det udtryk stammer fra) mammon få leveret.

Jeg må afsted uden konen. Det er hurtigst og billigst 😅

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også