Korrekt indmuring af koblingsdåse

Hej LDS

Montøren har sat nogle koblingsdåser op til en radiator, som jeg efterfølgende har pudset op omkring. Inden jeg begynder at spartle og male, kunne jeg godt tænke mig at vide 1) At jeg ikke har gjort et eller andet forkert ved at mure helt op til dem, og 2) Hvordan han har tænkt sig at gøre det pænt, da selve dåsen jo rager en del ud nu (han monterer radiatoren i næste uge). Det skal lige siges, at jeg har ringe rørforstand, hvis man kan formulere det sådan.

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plast kraven skal saves af helt plan med muren og så skal du have spartlet væggen. Der kommer så en krave som skjuler hullet. Men du skal helst nå at fuldspartle og male bag radiator inden denne sættes op 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Perfekt. Regner med at begynde at spartle i morgen. Men skal jeg selv save kraven af? Det ville jo gøre det en del lettere at spartle skidtet, og hvis den først bliver savet over efter færdigmaling, så risikerer man vel nemt at lave mærker. Findes der er en guide eller en video et sted, der viser det?
Den skal bare saves af så langt inde som muligt. Du bruger en fukssvans. Er du i tvivl så ring til vvs montør og spørg ad.
 Hvis det er vådrum så skal tætnings membran m.m. naturligvis laves som foreskrevet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for uddybningen, Erik 👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også