Hej, jeg er ved at bygge mit hus om, og skal bl.a. have sat en dør og et vindue i en gasbeton væg jeg sætter op, som erstatning for en garageport der pt. står mellem min garage og bryggers. Derudover skal jeg have fjernet et ydervindue, og lavet hullet om til min nye hoveddør. Huset er af ældre dato, med 100mm inder og ydermur, og 100mm hulmur, isoleret med batts. Når jeg skal lave de nye false, skal man så forsøge at få noget trykfast isolering ind, eller vil man med et ældre hus bare mure fuldt op?
Og angående montering af døre og vinduer hvis man har dette trykfaste isolering, jeg ved at Knudsen Kiler laver nogle beslag til montering af døre og vinduer (K-Mur hedder de vidst), er det dem man normalt bruger, eller er der bedre alternativer?