Behandling af betongulv?

Jeg gik i gang med renoveringen af vores underetage i 2020, og den ene del står nu færdig. Dog mangler trægulvet, da jeg venter med at lægge det, til gulvet er støbt i resten af huset.
Mit spørgsmål går derfor på, hvilken behandling det er smartest at give betongulvet? På sigt skal der som sagt massivt trægulv på (jeg laver alting selv, men med fuldtidsjob og to små børn er tidsperspektivet temmelig uforudsigeligt), så derfor skal det være en overflade lige nu og her, som er slidstærk nok til at kunne blive vasket og brugt, men samtidig også en overflade, som gulvlim kan binde på, når trægulvet skal lægges.
Højden på gulvet må derfor heller ikke hæves synderligt, da den er tilpasset omhyggeligt.

På forhånd tak for alle input!

-Thomas 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvmaling hvis i kan levet med det, ellers det billigste gulvtæppe du kan finde.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 15-12-2022 17:00:21

Gulvmaling hvis i kan levet med det, ellers det billigste gulvtæppe du kan finde.

 Tak for svar.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vil også sige epoxy maling, som er meget sidstærkt. 
Eller evt. oliering af gulvet kunne også være en mulighed. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 17-12-2022 08:27:12

Eller evt. oliering af gulvet kunne også være en mulighed. 

 Det tror jeg han bliver ked af den dag det nye gulv skal limes på, og limen ikke kan binde.


Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også