Bedste løsning? Fugt, kælder

Hej med jer

For ca 5 år siden fjernede vi en dør samt tilhørende trappe ned til vores kælder. 
Jeg er ikke sikker på at vi fik lukket hullet godt nok, da der i begge sider (af der hvor døren var) blev pudsen porøs og faldt af. Dog er der også andre steder hvor maling bobler op og skader.
Vi har nu her i sommer fået nye varmerør samt en radiator op i kælderen og jeg har fjernet det gamle puds og pudset op igen. I dag ser jeg så at der er hvide plamager på noget af det nye puds, jeg har læst mig til at det er salpeter som trækker igennem. Det er ikke en helt tør kælder, men forhåbentlig hjælper det at vi har fået sat radiatorer op. I forbindelse med nye rør har vi fået gravet ud på udvendig side, helt ned til gulv højde.  Dette er stadig blotlagt, og idet at jeg så det svampe lignende salpeter tænkte jeg på om man kan gøre noget ved dét enten udvendig eller indvendig?

Kælderen bruges som opbevaring i den ene del og vaske/bryggers i den anden. Der er en trappe op til køkkenet, umiddelbart mærker vi ikke træk igennem skydedøren.

Som i kan se på nogle af billederne er der stadig lidt tilbage at sokkelen fra trappen, er det med til at holde på vandet, skal det fjernes? Det skal siges at det er ler jord.
Jeg havde også overvejet at isolere udvendigt, men ved ikke om det giver mening? Så skal der også laves dræn?
Eller tænkte jeg på at pudse udvendig med skalfix sokkelpuds?
Hvis fugten kommer op fra gulvet er det måske en helt anden løsning?

På forhånd tak.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen med et godt forslag?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også