Udskiftning af taghætte med flad top - gode forslag?

Hej LDS

Jeg har et hus med fladt tag, som har flere aftræksrør hvor taghætten er med flad top (se billede). Det betyder desværre at når den varme luft fra huset møder den kolde flade top, så drypper kondensen ned gennem aftræksrøret. 

Jeg har fået et tilbud på 10.000 kr. fra en blikkenslager som vil skifte dem, men er der en billigere måde så jeg undgår problemet med kondens? Har nogen af jer enten gode idéer eller erfaring med det?
Jeg tænker at en mulighed er at fjerne toppen og skrue en ny top på - en top med hældning a la den sorte taghætte.

På forhånd mange tak og jeg ser frem til gode og evt. kreative forslag.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan finde en top der passer udover benene så kunne den vel limes på med noget epoxy istedet for den nuværende top.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

@BOFH

Tak for input :)
Jo, det kan sagtens være en mulighed. Jeg har set at JUAL laver nogle som nok skal kunne gå ud over.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan også få en blikkenslager til at lave en ny top der har spids. Det kan være enten firkantet eller rund. Har han de rigtige maskiner, vil en rund sikkert være billigst. Fastgøres evt. med popnitter.

Søren O
Hmm.. kan man ikke banke en lille top opad inde i den, så vandet løber ned mod kanterne?
Jeg så også engang en pladesmed bruge et værktøj, der ligesom svejsede sig fast på en plade, på et lille punkt, bagefter kunne man så trække punktet udad (til at oprette en bule) Jeg ved ikke om noget sådant kan bruges.. Men du skal vel bare skabe en lille top?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Måske sådan noget i denne stil..  (hans var vist liiiige en anelse mere Pro!🙂)
Buleudtrækker​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Mange tak for de gode forslag. Det er værdsat.

En opdatering fra taghætteprojektet.

Jeg endte med at skære toppen af den gamle aftrækshætte, hvilket viste sig at være en god idé, da der var nogle kanter på undersiden som under alle omstændigheder ville have fået kondensen til at dryppe ned, selv om jeg havde brugt "buleudtrækker-tricket" (hvilket i øvrigt var et godt forslag). Se billede nr. 1.

Jeg købte nogle nye hætter som jeg satte ud over og lagde isolering imellem. Det er blevet en ganske fin løsning og til 1.000 kr. for to hætter er det en del billigere end tilbuddet på 10.000 kr. fra blikkenslageren. Billede nr. 2. 
Hætten har allerede væren igennem kulde, kraftig vind og masser af regn - og indtil videre holder det stand - 7-9-13.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også