benzin filtre til opel vectra 1.6i

er der nogle der kan hjælpe mig med at finde benzin filtret på min opel vectra 1.6i årgang 90 da jeg gerne vil skifte det?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ØH er der noget ?????

Det er ikke specielt almindeligt at der er benzin filtre på en alm bil.
Men derimod er der dieselfiltre på en dieselvogn....

MVH Njord
Hej

Generelt kan man have meget glæde at Haynes reparations manualer. Den koster er pr hundrede kroner og giver svar på mange spørgsmål.

mvh Anders Kruse
Jeg kender ikke din bil, men der findes en hel del bilmærker, der anvender et Bosch indsprøjtningssystem. Både tyske og franske.
På denne side kan du finde nogle meget informative beskrivelser af sådanne systemer, godt nok skrevet for VAG-biler, men nøjagtigt de samme systemer findes på Peugeot og Citroen, og måske også på Opel?
Forskellen er i mange tilfælde at finde i styringscomputeren.

http://volkswagen.msk.ru/

Kig f.eks. ud for datoerne 28.10.2003 (Mono-jetronic), og 24.10.2003 (Mono Motronic).
Disse manualer er på tysk.
Hvis det russiske generer dig, kan du anvende www.translate.ru, men der findes en hel del, der er forståeligt for os danskere.

Men mærkeligt nok er VAG ikke så interesseret i, at uddele viden om disse ting.
Citat: "Many information was removed from site on Volkswagen AG insistence under threat of the fine $50,000."
Så måske er der slettet nogle af guldkornene.

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Blot til info, så kan jeg oplyse at Saab også har benzinfiltre, så der er da vist nogle benzin biler som har det...

mvh
Troels
Det plejer at sidde nede under vognen i nærheden af tanken oftes lige foran, på sådan en opel.

Forøvrigt kører alle benzin biler med indsprøjtning med filter da dysserne er ret følsomme for snavs.

Rolf lo

Annonce
Hent Heynes på biblioteket.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Vis du står bag bilen så seder den over i højre side op under ved siden at tanken

min rolla er helt vild frisk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis