Erfaringer søges med decentrale ventilationsanlæg som Bosch 2000d

Hej alle.

Jeg har mig et lille hus fra 70’erne med lav loftshøjde og fladt tag uden loft, men vil mægtig gerne have mig et billigt men simpelt ventilationsanlæg med bare lidt varmegenvinding.

Havde kig på Duka One men synes det ser noget billigt ud og opdagede så at Bosch vent 2000d findes, som tilmed har en central styringsbox man kan montere på væggen.

En ventilator i soveværelset der kunne sættes til at arbejde sammen med en i min gang kunne gøre underværker tænker jeg - men er der nogen der har erfaringer med disse anlæg?

Fungerer det? Støjer det? Og skal der trækkes ledninger mellem styreboksen til begge ventilatorer?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke erfaringer med Bosch, men har 3 x Duka One S6 Wifi i kælderen og et værelse. Synes kvaliteten er fin og det er super effektivt, at de kan køre sammen via wifi (dvs. uden styreenhed, ledning el.lign.). Synkroniseringen af de to i kælderen gør der der skabes "gennemtræk". Det har fjernet alle udfordringer med fugt, selvom vi tørrer tøj og har et brusebad i kælderen. Duka app'en er mildest talt ikke prangende, men når først det er sat op og kalenderen indstillet, så spiller det. Affugteren har ikke kørt i kælderen siden de blev installeret.

Jeg har sat dén i værelset til automatisk at skrue ned på 1 om aftenen inden sengetid og op på 2 igen om morgenen. Synes lydniveauet er for højt til et soveværelse, når den står på mere end 1. Men det er vist smag og behag.

Derudover: Duka'en kan integreres med Home Assistant (smart home), hvis man er til dét    Det har jeg gjort...

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis