Fundament, pris overslag, Carport->Garage.

Vi leger lidt med ideen om at lave Carporten om til en Garage. Før vi kommer for godt i gang vil vi dog gerne have en smule styr på tallene, og her håbede jeg i kunne hjælpe til. Det er hovedsageligt beton mængde, styrke og prisen herpå jeg ikke aner en klap om.

48 M2,
Der bliver lagt gulvvarme på rionet og 300mm isolering.
- Skal der komprimeres en ordenligt sandpude under?
Der skal holde biler i garagen, og gulvet bliver epoxy, så skal helst ikke slå for store revner.
- Skal der flydespartel oven på til slut, inden der males med epoxy, eller kan man slibe sig ud af det?
- Hvor tykt et lag beton skal der bruges
- Hvilken styrke beton skal der bruges


Isolering, Rionet, gulvvarme står jeg selv for. Og jeg er klar over gulvvarme ikke er tilladt.
Der er i forvejen branddør, brandloft osv. Og carporten er integreret i huset så forventer ikke der bliver problemer med at få godkendelsen i hus, naboen lavede noget lignede sidste år og det gik igennem uden problemer ved kommunen.

På forhånd tak for hjælp og positive svar.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ting er sikkert, husk at planlægge hvordan vand fra biler om vinteren kommer væk (afløb ved både forhjul og baghjul) og godt med fald..
Når man har en carport med grus under, må biler gerne holde og dryppe, men jeg har hørt rygter (ved ikke om det er korrekt) at så snart der laves fast gulv må det ikke afledes til jorden men skla til kloark med olie filter på....mærkeligt da det er samme vand som falder ned fra bilen uanset gulvtype (jeg har elbil så den drypper ikke olie, men der er selvf snavs fra vejene med ind)

Hvor varmt planlægger du at have i garagen om vinteren ?
Overvej om du vil isolere gulvet i en garage - hvis den skal bruges til biler fisser alt varmen ud når du køre/ind ud og du skal hver dag bruge dyr energi på at varme den op igen.
Isolere skal du kun hvis du planlægger at varme op over 5-8 grader da jorden under din isollering vil frigive gratis varme (3-5 grader) som din isolering så forhindre...

Min garage er velisolleret i vægge og tag, og har lavenergi ruder. men gulvet er uisoleret for at få gratis varme. Den holder sig selv frostfri året rundt. til gengæld er værkstedt isoleret i gulvet da det tiol tider opvarmes over 5 grader..

Når du støber gulvet er det vigtigt at fugte og lægge plastik film over mens det tørre - så bliver overfalden meget pænere/glat (egen erfaring i både med og uden film). min garage blev støbt med plastikfilm over, og det færdige resultat er et stort set "glat" gulv med få rynker som kunne have været fixet hvis jeg havde glattet filmen mere præcist - vil man have helt glat gulv skal det slibes (der skal være fald på et gulv i en garage da biler slæber meget vand ind og man ikke ønsker store søer liggende).
Jeg kommer ikke til selv at ligge betonen ud, der kommer et par erfarne gutter på der har styr på fald og det hele.

Linjedræn for enden af garagen, i hele portens længde, med fald derned mod. 

Opvarmes til 16 grader, når vi skal bruge som fest sal tændes til luft/luft for at supplere op. Det er gratis for mig at etablere gulvvarme, og ved at isolere op allerede nu har jeg sikret mig for fremtiden hvis det en dag skal ændres til beboelse. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også