Hjælp til eltavlen Oliwia 11 11-12-2022 18:37 Hejsa..Jeg har lige et spørgsmål ang vores eltavle.Hvad er det her der ligner en timer? ( som jeg har mærket på billedet ) det som om den kører og larmer temmelig meget. 14 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12999 11-12-2022 19:08 Det er et døgnur,men hvad det styre kan kun blive et gæt, måske noget varmestyring, men det kan se ud som om den står på nul.Du kan få en elektriker til at koble den fra. Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand 30531 7480 11-12-2022 23:07 På øverste sikrings gruppe til venstre står der radiatorer. Det indikerer at du har elvarme, og så er uret højst sandsynlig brugt til at lave natsænkning på dine elradiatorer. Du kan jo prøve at sætte knappen ned på 1 og så vente nogle timer og mærke om temperaturen falder 3-4 grader. Derefter kan du trykke knappen op på ur symbol og indstille det. Den vil så tænde altså sænke temperatur på de tidspunkter hvor de små blå plast ryttere er trukket ud. Samtidig skal uret stilles så den passer Du kan bare tage fat i skiven Lige nu viser den 02,50 Den hvide viser står på 10 minutter i og ud for pilen til venstre er det tæt på 3 tallet. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Oliwia Trådstarter 11 12-12-2022 17:52 ev elmand skrev den 11-12-2022 23:07:38På øverste sikrings gruppe til venstre står der radiatorer. Det indikerer at du har elvarme, og så er uret højst sandsynlig brugt til at lave natsænkning på dine elradiatorer. Du kan jo prøve at sætte knappen ned på 1 og så vente nogle timer og mærke om temperaturen falder 3-4 grader. Derefter kan du trykke knappen op på ur symbol og indstille det. Den vil så tænde altså sænke temperatur på de tidspunkter hvor de små blå plast ryttere er trukket ud. Samtidig skal uret stilles så den passer Du kan bare tage fat i skiven Lige nu viser den 02,50 Den hvide viser står på 10 minutter i og ud for pilen til venstre er det tæt på 3 tallet. Vi har aldrig pillet ved det. Og ja vi har elradiatorer og gulv varme men ingen af delene er tændte på noget tidspunkt i øjeblikket. Den lyder som om der bliver slugt strøm i massevis 😂 den larmer!! Når jeg har prøvet at sætte finger på med let tryk så holder den op, lige så snart jeg slipper larmer den igen. I dag startet den promte kl 17 🤷♀️
mfrost 3258 9400 12-12-2022 19:20 At uret larmer skyldes at det er et mekanisk ur, af ældre dato et nyt ur er i dag elektronisk og siger intet. Annonce
ev elmand 30531 7480 12-12-2022 22:43 Det er vibrationer i den, når den skal klemme sig over den lidt ekstra modstand der er ved at hoppe op på de ryttere der er trukket ud. Du kan måske undgå vibrationer hvis alle de blå ryttere skubbes ind. ( eller alle ud jeg kan ikke huske hvilken vej ) så du må prøve dig frem. . Men den bruger ikke meget strøm. Hvis du ikke bruger el-radiatorer mere så kan du få elektriker til at pille den ud. Men den timeløn vil ikke dække elforbruget fra den selv over mange år. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
S. Fabrin 19655 4400 13-12-2022 08:53 Det mekaniske ur indeholder en lille motor, som via et gear får skiven til at køre en omgang i døgnet. Når uret bliver slidt, kan det larme. Du har to muligheder. Enten at få det udskiftet med et elektronisk ur eller få det fjernet. Begge dele kræver en elektriker. fase
jetdirect 2634 15-12-2022 11:02 som erstatning til en nyt digital kunne det være sådan en model : https://www.greenline.dk/legrand-microrex3-kontaktur-digital-1-kanal-ugedoegn-45599linket er blot et eksempel da de kan findes lidt billigere fx https://www.harald-nyborg.dk/digital-kontaktur-doegn-og-ugeur udover uret skal der bruges lidt afdækning til tavlen for at fylde hullet ud: https://www.harald-nyborg.dk/afdaekning-for-gruppetavle?raptormodule=GetRelatedItemsName
je_ns 12999 15-12-2022 11:53 Du kan også bare få pillet strømmen fra selve uret, og lade det sidde i tavlen, når det nu alligevel ikke bliver brugt. Vi prøver igen, i morgen --
Oliwia Trådstarter 11 16-12-2022 08:58 je_ns skrev den 15-12-2022 11:53:48Du kan også bare få pillet strømmen fra selve uret, og lade det sidde i tavlen, når det nu alligevel ikke bliver brugt. Er det noget man selv kan eller skal der en elektriker til??