Renovering: Hjælp! Fugt/skimmel under dampspærre.

Hej LDS

Nu er jeg virkelig i en mental kattepine. Vores lav-det-selv projekt har egentlig kørt fornuftigt på det sidste. Der er både spartlet, malet og blevet spartlet gulve.

Nu er der imidlertid opstået et problem.

Der er kommet fugt op under dampspærren og jeg mistænker førnævnte spartling mv., for at være årsag til problemet.

Udfordringen er også, at jeg har lavet huller til spots, hvilket kun har gjort det nemmere for fugten at trænge op.

Jeg kan også se, at der er enkelte misfarvninger på forskallingen som nok må være skimmelsvamp.

Hvad hulen kan jeg gøre for at komme problemet til livs hurtigst muligt?

Der kører en affugter og en varmeblæser non-stop, kan jeg regne med, at det også vil affugte under dampspærre, når det reelt kun er hullerne til spots den affugter igennem?

Det skal nævnes, at der pt. ikke er isolering ovenover, men det kan der hurtigt komme. Vil det være en fordel?

Alle mulige forslag og hjælp modtages med stor taknemmelighed.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så længe der ikke er isolering , er du sikker på at der kommer fugt
og dampspærren skal være tæt , så du må lukke de huller der er lavet
kan du ikke montere spot uden at lave hul , er dampspærre sat forkert op
Der er ikke kommet huller efter, at der blevet boret ud til spots.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
du har vel stadig lavet hul til spot , den skal være 100% tæt
men bare det at der ikke er isoleret vil give ret meget fugt
Afslutning på denne her er, at vi fik isoleret færdig og det ser ud til at have afhjulpet problemerne.

Note to self, om vinteren skal man sørge for isoleringen inden, at man tilfører en masse fugt :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også