Montering af afbryder m/ korrespondance Hr. Klausen 7 11-12-2022 14:12 HejHar skiftet til nye smart+ pærer og skal ha skiftet lysdæmper m/ korrespondance til afbryder m/ korrespondance, da smart+ pærer ikke virker med lysdæmper. kan i oplyse hvordan den nye afbryder skal monteres ud fra billeder. 8 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
PinkHenrik 6110 6300 11-12-2022 15:00 Velkommen til.De 2 røde sættes i pil ind og de 2 andre i hver deres pil ud.Du skal huske at pille fjederen ud af den anden korrespondance afbryder, når du ikke længere bruger dæmperen. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hr. Klausen Trådstarter 7 11-12-2022 15:36 Tak Henrik 👍Kan ikke se at der er fjeder i den anden korrespondance afbryder. Hvor skulle den være placeret. Taget billede af den anden afbryder.
PinkHenrik 6110 6300 11-12-2022 15:54 Hvis den ikke sidder under dækslet, så er den der nok ikke Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hr. Klausen Trådstarter 7 11-12-2022 17:49 Super så er den monteret og den nye afbryder virker. Hvorfor kan den gl. afbryder ikke tænde lyse efter jeg har monteret den nye?
Imaster 311 11-12-2022 22:17 PinkHenrik skrev den 11-12-2022 15:00:03Velkommen til.De 2 røde sættes i pil ind og de 2 andre i hver deres pil ud.Du skal huske at pille fjederen ud af den anden korrespondance afbryder, når du ikke længere bruger dæmperen. Det er ikke korrekt, overstående kommer ikke til at virke.den eksisterende korrespondance installation er nok ændret da der blev monteret lysdæmper. Annonce
ev elmand 30531 7480 11-12-2022 22:55 Det har sikkert været B korrespondance, hvor den sorte er tænd-ledning og den grå mellem-ledning. Så vil det være mere naturlig at den grå sættes i PIL IND De 2 brune sammen i en af de andre klemmer og den sorte i den sidste klemme.MEN du skal have den anden korrespondance afbryder af-monteret. Her skal den grå ligeledes i PIL IND / rød klemme Den / de Brune er nok allerede monteret i en af de andre klemmer , og den sorte er sikkert blændet af med en muffe. Den skal så i den sidste klemme ligesom ved den "nye" korrespondance afbryder. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hr. Klausen Trådstarter 7 24-12-2022 10:23 ev elmand skrev den 11-12-2022 22:55:55Det har sikkert været B korrespondance, hvor den sorte er tænd-ledning og den grå mellem-ledning. Så vil det være mere naturlig at den grå sættes i PIL IND De 2 brune sammen i en af de andre klemmer og den sorte i den sidste klemme.MEN du skal have den anden korrespondance afbryder af-monteret. Her skal den grå ligeledes i PIL IND / rød klemme Den / de Brune er nok allerede monteret i en af de andre klemmer , og den sorte er sikkert blændet af med en muffe. Den skal så i den sidste klemme ligesom ved den "nye" korrespondance afbryder. Hej Erik. skal ha skiftet lysdæmper i stuen til en Alm korrespondance afbryder. ud fra billedere kan du fortælle hvordan ledningerne skal monteres. 1 grå, 1 orange , 1 brun ledning.mvh Torben
ev elmand 30531 7480 24-12-2022 11:18 Du skal sikkert have den grå i den med pil ind. Så må brun og orange komme i hver sin klemme af de 2 sidste. Men det samme skal ske i den anden ende hvor du også styrer dæmper fra. Her skal du desuden have pillet fjeder ud hvis ikke du kommer med ny korrespondance afbryder. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)