Montering af afbryder m/ korrespondance

Hej
Har skiftet til nye smart+ pærer og skal ha skiftet lysdæmper m/ korrespondance til afbryder m/ korrespondance, da smart+ pærer ikke virker med lysdæmper.
kan i oplyse hvordan den nye afbryder skal monteres ud fra billeder.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
De 2 røde sættes i pil ind og de 2 andre i hver deres pil ud.

Du skal huske at pille fjederen ud af den anden korrespondance afbryder, når du ikke længere bruger dæmperen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak Henrik 👍
Kan ikke se at der er fjeder i den anden korrespondance afbryder. Hvor skulle den være placeret. Taget billede af den anden afbryder. 
Hvis den ikke sidder under dækslet, så er den der nok ikke   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Super så er den monteret og den nye afbryder virker.
Hvorfor kan den gl. afbryder ikke tænde lyse efter jeg har monteret den nye?
PinkHenrik skrev den 11-12-2022 15:00:03

Velkommen til.
De 2 røde sættes i pil ind og de 2 andre i hver deres pil ud.

Du skal huske at pille fjederen ud af den anden korrespondance afbryder, når du ikke længere bruger dæmperen.

 Det er ikke korrekt, overstående kommer ikke til at virke.

den eksisterende korrespondance installation er nok ændret da der blev monteret lysdæmper.












Annonce
Det har sikkert været B korrespondance, hvor den sorte er tænd-ledning og den grå mellem-ledning.  
Så vil det være mere naturlig at den grå sættes i PIL IND 
De 2 brune sammen i en af de andre klemmer og den sorte i den sidste klemme.
MEN du skal have den anden korrespondance afbryder af-monteret. Her skal den grå ligeledes i PIL IND / rød klemme Den / de Brune er nok allerede monteret i en af de andre klemmer , og den sorte er sikkert blændet af med en muffe. Den skal så i den sidste klemme ligesom ved den "nye" korrespondance afbryder.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 11-12-2022 22:55:55

Det har sikkert været B korrespondance, hvor den sorte er tænd-ledning og den grå mellem-ledning.  
Så vil det være mere naturlig at den grå sættes i PIL IND
De 2 brune sammen i en af de andre klemmer og den sorte i den sidste klemme.
MEN du skal have den anden korrespondance afbryder af-monteret. Her skal den grå ligeledes i PIL IND / rød klemme Den / de Brune er nok allerede monteret i en af de andre klemmer , og den sorte er sikkert blændet af med en muffe. Den skal så i den sidste klemme ligesom ved den "nye" korrespondance afbryder.  

 Hej Erik.
skal ha skiftet lysdæmper i stuen til en Alm korrespondance afbryder.
ud fra billedere kan du fortælle hvordan ledningerne skal monteres.
1 grå, 1 orange , 1 brun ledning.

mvh Torben 
Du skal sikkert have den grå i den med pil ind. Så må brun og orange komme i hver sin klemme af de 2 sidste. 
Men det samme skal ske i den anden ende hvor du også styrer dæmper fra. Her skal du desuden have pillet fjeder ud hvis ikke du kommer med ny korrespondance afbryder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis