Nyt gulv oven på gulvspåner plader

Hej allesammen :-)

Vi har tanker om at udskifte gulvet i vores sommerhus og søger derfor lidt tips og tricks. Huset er fra 1980.
Jeg har vedhæftet en tegning over hvordan gulvet er opbygget, og lagene består af (fra top til bund):

Ud fra bygningstegningen læser jeg det således:
  1. Gulvtæppe
  2. 2,2cm gulvspåner plader
  3. Impr. strøer pr. 60cm
  4. Isolation 12,5 cm A batts mellem strøer
  5. Plastfolie
  6. Fodrem udfuges ved isolationsmateriale
  7. Beton
  8. Drænlæg

Jeg har følgende spørgsmål
1. Ville I pille gulvspånerne op og kigge ned til strøerne og isoleringen, når man er i gang?
2. Vi tænker at lægge fyrretræsplanker (https://www.bauhaus.dk/froslev-kobenhavner-gulv-ubeh-ab-30x135x3900-mm-16-8-m2) ovenpå gulvspåner-pladerne, er der noget vi skal være særligt opmærksomme på? Vi vil følge denne video: https://www.youtube.com/watch?v=AFn2GCT_M7Q


Tips og tricks modtages meget gerne :-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sådan det kan gøres. Du skal være opmærksom på at gulvet er væsentlig tykkere end gulvtæppe. Det kan næsten kun give problemer ved døre f.eks. 
Så det kunne være en bedre mulighed at pille spånplader op og sømme / skrue gulvplanker direkte på strøer. Det kan gøres så man ikke kan se skruerne. 
22 mm plus tæppe ligner mere de 30 mm som de nye planker er i tykkelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
du skal have det nye gulv direkte på strøerne , de kan ikke holde som svømmende gulv
så af med spånpladerne og skru dem på strøerne
det gør det også meget nemmere hvis der er noget der skal rettes op 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis