Hej allesammen :-)
Vi har tanker om at udskifte gulvet i vores sommerhus og søger derfor lidt tips og tricks. Huset er fra 1980.
Jeg har vedhæftet en tegning over hvordan gulvet er opbygget, og lagene består af (fra top til bund):
Ud fra bygningstegningen læser jeg det således:
- Gulvtæppe
- 2,2cm gulvspåner plader
- Impr. strøer pr. 60cm
- Isolation 12,5 cm A batts mellem strøer
- Plastfolie
- Fodrem udfuges ved isolationsmateriale
- Beton
- Drænlæg
Jeg har følgende spørgsmål1. Ville I pille gulvspånerne op og kigge ned til strøerne og isoleringen, når man er i gang?
2. Vi tænker at lægge fyrretræsplanker (
https://www.bauhaus.dk/froslev-kobenhavner-gulv-ubeh-ab-30x135x3900-mm-16-8-m2) ovenpå gulvspåner-pladerne, er der noget vi skal være særligt opmærksomme på? Vi vil følge denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=AFn2GCT_M7QTips og tricks modtages meget gerne :-)