Hej
Jeg bor i et nybygget hus og VVS firmaet har glemt at føre kloakudluftningen helt ud af taget, og derfor har undertaget og 2-3 af spærrene fået en del fugt og ser ret vådt ud. Problemet er dog under udbedring og bliver formentlig ordnet i næste uge.
Jeg er dog lidt i tvivl over hvordan man bør håndtere det våde spær og undertag. Er det nok bare at lade det tørre af sig selv, eller bør man få sat en affugter op og skimmelsaneret? Det er 2 måneder siden vi flyttede ind, så det har stået og modtaget fugt i noget tid. Byggefirmaet har helt sikkert en plan for hvad der skal ske, men undervejs i byggeriet har jeg ikke altid være lige imponeret af de løsninger de har lavet, så jeg prøver at være på forkant med tingene.’
Jeg har vedhæftet et billede.