Siedle dørtelefon u ringeklokke

Hej.

Vi har lige fået nye hoveddøredøre i lejlighederne og nyt dørtelefonanlæg i ejendommen (10-11 lejligheder pr opgang). Det er et siedle anlæg og dørtelefonen i lejlighederne er Siedle bts 850. Men nogen har sovet i timen, for det er nu ikke ringeklokke uden for lejlighedens hoveddør mere. Man skal ned på gaden og trykke, for at ringe på hos naboen. Det er virkelig lamt.

Jeg tænker på om man ikke kan integrere en dørklokkeknap med dørtelefonanlægget, så jeg ikke skal have en trådløs med batterier? Jeg kan dog ikke finde noget relevant i siedles kataloger. Er der nogen der ved om det findes eller man kan lave det DIY style?

Nogen bud? :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere typer bts 850. Men jeg læser at de kan give forskellig ringetone om det er fra gaden eller etage tryk.
Her er sakset fra installations vejledning 
Terminalbestykning
Ta/Tb = Tilslutning In-Home-bus
ERT = Etageopkaldstryk

Så prøv at tage dæksel af din og se om der er klemmer mrk. ERT

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej,

Det er der, men det er meget utydeligt hvordan en ringeklokkeknap skal forbindes og hvad man kan/skal forbinde til den klemme. Skal det f.eks. være en speciel Siedle tryk knap og i så fald hvilken, eller kan man bare forbinde et tilfældigt dørtryk?

NB. Man kan ikke se det på billedet, men ERT er luset over til Tb med en stump ledning.
Prøv at tage denne lus af og sæt en lidt længere ledning på hver så de kan nå ud af boksen. Når det er monteret på plads sætter du de 2 lednings ender sammen og tager dem fra hinanden lidt efter. De sidder sammen nu så der sker ikke noget ved det. 
Hvad sker der så med lyden ? 

Jep,

Jeg har allerede prøvet at erstatte lusen med en ledning og en alm ringeklokkeknap. Når man trykker, ringer dørtelefonen. Det var lige det jeg ville! :-)
Du bliver en helt i opgangen. 
Mon ikke det er så smart at det er en anden lyd end den der kommer nede fra hoveddøren. 

Helt? Ha ha :-)

Ved ikke om jeg vil sige det til andre. Der bliver ret sikkert ballade hvis bestyrelsen finder ud af, at jeg her pillet ved de nye dørtelefoner og hvis der bliver bøvl med telefonerne* peger pilen automatisk på mig. Men det er da fjollet at de ikke fik lavet det hos alle beboere, når det er så nemt.

Kan se i manualen at apparatet understøtter forskellige ringelyde alt efter hvilken knap der trykkes på, så det vil jeg prøve. Mægtig smart.

*Tænker at der er god grund til at tro der kan blive vrøvl med installationen baseret på den sammenfiltrede fuglerede af genbrugte ledninger, som man kan se på billederne. Hvis det ser sådan ud i alle lejlighederne skal der nok være noget der holder op med at virke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis