Hæve loftshøjde

Hej folkens. Vi har været ude og kigge på et hus fra 1986 som skal renoveres/opfriskes fuldstændigt indvendigt. Plantegningen er rigtig fin men loftet synes vi er lidt lavt. Der er kun 230 til loftet. Er det muligt at hente nogle cm ved at lave gipsloft. Nu er der hvidt pladeloft. Har før set at pladerne var sømmet eller limmet fast til træplader som var sømmet til forskalling. 

Tænker 5-6 cm 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede af opbygningen hvis det hjælper
Det er nok ikke sandsynlig at det kan give noget særlig. Men hvis der er sat ekstra loft op under f.eks. træloft og med ny forskalling, så er der lidt at hente. 25 mm forskalling plus plade tykkelse måske 12 mm.
Men det kan du allerbedst undersøge ved at få lov til at kigge på huset en gang mere og så tage en bygge sagkyndig med. I kan så skrue et lampested ned og se hvad der gemmer sig deroppe i kanten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan man på nogen måde se det oppe fra loftet af, så jeg ikke skal rode med lampeudtaget. Evt løfte noget isolering væk. 
Måske kan man det, jeg nævner blot den enkle metode. 
Er der synlig træ lisle loft oppefra og hvid plade nederest så er det 2 eller flere lag. Den hvide plade loft kan være gips plader. 
Er det ca. samme mål som pergo gulve så kan det være spånplade som er hvidmalede eller med film overflade. Så er de sikkert originale og der er så ikke noget at hente o lofts højde.
har du kopi af original tegnings materiale så er der også snit tegninger som viser oprindelig lofts højde. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har kun den tegning som jeg allerede har vedhæftet. Det er ikke meget mere i arkivet på nettet. Jeg tilføjer lige et billede af loftet. 
Annonce
På tegningen står der at det er 13mm panelplader
Kan se på tegning i midtervæggen at der står 200 + 30
Det er netop 13 mm panelplader. Så de er næsten helt sikker originale og derfor er der sandsynligvis ikke noget at hente.
Jeg forstår ikke lige de 200 + 30

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
200+30 230cm
Ja det regnestykke forstår jeg. 
Men der må jo være noget på 200 og så noget på 30 Ellers er det ulogisk at skrive sådan. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis