Lille revner i flise. Bør den skiftes?

Hej

Jeg har opdaget en lille revne i min ene badeværelsesflise inden at jeg skulle fuge dem. Revnen går fra det ene hjørne og Ca 5 cm ind på fliser. Jeg kan mærke revnen med neglen, men ellers er det svært at se den.
Flisen er 60x60.
Er det ok med sådan en lille revne eller bør jeg udskifte den inden at jeg fuger? Det er inde i vådrumszonen.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har ingen betydning for tæthed, eller huset som sådan da vådrums membran er det der tætner. 
MEN den vil du ærgre dig over de næste mange år hver gang du kigger på den , så jeg ville helt afgjort skifte den. Du kan opvarme den meget kraftig med f.eks. varmluftblæser eller gasbrænder så slipper limen bagpå. Bruger du gasbrænder så sværtes flisen og bliver ubrugelig. Jeg vil også forslå at du lægger isolerings måtter på nabofliser. 
Hvis du brækker / hugger op risikerer du at der går skår af naboflise hvis ellers din dårlige flise er limet godt fast. 
Jeg har en mindre flise lige netop 40-50 cm foran lokum som har rykket sig før eller under fugning. Det får jeg øje på hver gang jeg er på tønden     

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tror at revner vi blive større med tiden, ligesom stenslag i en rude? Hvis den ikke bliver større og det ikke gør noget for tætheden, kan jeg godt leve med det, men hvis den langsomt bliver større, vil jeg hellere skifte den nu.
Enig med Elmand, den skal du skifte, - ellers vil du ærgre dig senere. Og det er mange gange nemmere nu, hvor du ikke har fuget endnu.
Når du først har fuget og det er hærdet helt op, så bliver risikoen meget større for at beskadige nabofliser, hvis du senere alligevel vil skifte den.
Skift den , den er jo også sprunget i glasuren det tager ikke lang tid når den ikke er fuget,og det med varme er der ingen grund  til når flisen ikke skal genbruges. 

Jeg tror ikke revnen bliver større, men ærgrelsen over konens eller gæsters bemærkninger bliver større. 

Annonce
Du risikere også at du får en lille smule fugemasse gnedet ind i revnen og så bliver den endnu mere synlig.

Jeg lavede en lille revne i noget filt på en væg og tænkte at det kunne dækkes med maling, og at det var helt nede ved fodpanelet så ville jeg ikke se det.
Hver gang jeg nu går forbi det sted, så klistrer mine øjne til den lille "øje-bæ"     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja jeg må nok bide i det sure æble og få den skiftet.
NEJ endelig ikke ! !  men vend lige tilbage om 1-2 år og fortæl din erfaring.   

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også