Kombination ad faldstammeudluftning og ventilation?

Jeg er ved at etablere nyt lille badeværelse på 1. sal.
I den forbindelse skal faldstammen jo udluftes over tag. 
Jeg vil også have etableret mekanisk udluftning af badeværelset, og for at kunne nøjes med en enkelt gennembrydning af tagfladen er jeg på jagt efter en løsning, hvor jeg kan kombinere udluftning og ventilation i samme rørføring og taghætte.
Må man det, og kan det lade sig gøre? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem det. Risikoen for kloaklugt i badeværelset er alt for stor. Skal lugtgener undgåes vil det være nødvendigt at din ventilator kører konstant.
Hvis du ikke har overtryk i din kloak, vil en vacumventil på faldstammen være tilstrækkelig, og du får så kun brug for 1 taggennemføring.

Søren O
Tanken var ikke, at ventilatoren skulle fjerne kloaklugten, men at udluftningen af faldstammen var koblet på samme rørføring som den mekaniske ventilation
Som Søren skriver er det ikke en god ide. Udluftningen er jo direkte koblet på kloaken og risikerer at udlufte ind i badeværelset i stedet for over taget. 

Bare kald mig BBB 
Når ventilator ikke kører kan der meget nemt komme luft udefra og ind igennem taghætte Her sidder så "lugt generator "  
Jeg har tidligere ført tagudluftning rør op ved kip af huset. Så forsvinder det den vej, og det er højst oppe i loft rummet at der er en lille risiko. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis