Mangler en trækrem til tørretumbler

Jeg har købt en brugt AEG TN 95871 tørretumbler. Den er desværre ikke bare brugt, men også mishandlet. Og for at få pustet nyt liv i den, skal remmen til blæseren bag på også skiftes. Så spørgsmålet til jer er, hvor jeg kan finde en ny? Den fremgår ikke af hverken AEGs eller andre hjemmesider som jeg har besøgt. Jeg tror, at den må hedde EPJ 2 EPJ fulgt af længden på omkring 640 mm. Profilet fremgår af foto.

Vi kan meget selv.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du skal prøve at ringe til en af de firmaer der sælger reservedele til hårde hvidevare?
Eller til AEG
mener den koster godt 200 kr + fragt..

Vi prøver igen, i morgen --
tryk her for link til rem der passer LINK 
Du skal kigge langt nede i listen så finder du typen . Det står i alfabetisk rækkefølge. kr. 129 plus levering. Så mangler du andre ting som f.eks. glideklodser så bestil det samtidig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 09-12-2022 23:25:19

tryk her for link til rem der passer LINK 
Du skal kigge langt nede i listen så finder du typen . Det står i alfabetisk rækkefølge. kr. 129 plus levering. Så mangler du andre ting som f.eks. glideklodser så bestil det samtidig. 

Er det ikke trækremmen ?

Den til blæseren skulle se sådan her ud..
Kunne kun finde den i England, men tjek lige om det er den rigtige.LINK REM

ev elmand, det er remmen til tromlen. Jeg søger til ventilatoren bagest på maskinen. Je_ns, jeg har lige prøvet med dit link, og det er ikke den rem. Men linket giver adgang til reservedelstegninger, og det gav ny viden, nr 253A, som ikke er tilgængelig. Tænker at nok skal finde mig en o-ring som udvej.

Vi kan meget selv.

Det ser ud til den er udgået de fleste steder, ved ikke hvor holdbar en O-ring vil være.

Den er på lager her i Serbien til 160 kr + fragt, men ved ikke om de sender til Danmark, og om du har mod på at handle der    ​LINK REM​​​

Ja den rem jeg henviste til ar rem til tromlen. 
Prøv at ringe til nettoparts, - Brøndum elektro eller en af de andre sælgere af hvidevare reservedele. De kan ofte mikse fra andre fabrikater. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis