Max ampere-træk fra AA batteri

Hvor mange ampere kan/må man max trække fra et almindeligt ikke-opladeligt AA-batteri?

I min hustrus Dremel roterende neglefil (til hundeklør) sidder 4 stk AA batterier (i serie formoder jeg = 6 volt). Dem tænker jeg erstattet af en adapter (3 snydebatterier + 1 tilsluttet adapter). Men den adapter jeg lige først "faldt" over kan iflg Bauhaus kundeservice kun klare 0,1A (har lidt på fornemmelsen de ikke aner hvad de snakker om), så den tror jeg er dømt ude.
Nogen der har erfaringer?


Jeg kan alt - når det lykkes.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan trække ret mange ampere ud af alkaline batterier. Du skal sikkert finde en netadapter på 5-10A for at trække den motor tilfredsstillende.

Men hvorfor bygge den om?

Elektronikteknikeren
Så sæt dog nogle genopladelige batterier i. 
Præcis 

Elektronikteknikeren
cdp skrev den 10-12-2022 11:12:22

4 stk. AA celler = 6v / ditto genopladelige = 4,8v - måske uden betydning..

 Ja den kører muligvis lidt langsommere.

Man kan i dag få genopladelige celler med en spænding på 1,5v også, så det er ikke et problem. Man kan endda få AA celler med lithium ion teknologi, som oplades med et usb-kabel direkte i cellerne. Det er ret smart.

Elektronikteknikeren
4 stk. AA celler = 6v / ditto genopladelige = 4,8v - måske uden betydning.
Det er tomgangsspændingen du angiver. Det, der har betydning, er imidlertid spændingen under belastning og der er forskellen ikke ret stor.

Man kan i dag få genopladelige celler med en spænding på 1,5v også, så det er ikke et problem.
Har du et link til dem?


cdp skrev den 10-12-2022 11:12:22

4 stk. AA celler = 6v / ditto genopladelige = 4,8v - måske uden betydning..

 Nej!


Jeg kan alt - når det lykkes.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis