Montering af ovenlysvinduer i ekst. Hul

Hej. 
Jeg vil til at skifte 2 ovenlysvinduer og er egentligt handyman og velkendt med værktøj men den type vinduer er nyt for mig. Jeg overvejer at købe vinduerne og det der skal bruges brugt som i nyt men fejlkøb og vil afmontere det hele selv,bølgetagpladerne og  eksisterende vinduer. Meeen at montere vinduerne selv er jeg lidt spændt på. Hvad vil en hjælpende hånd skulle have for at montere dem,kun vinduer med tilhørende udvendigt? Jeg piller nødvendigt ned, sætter stiger op og stillads til tagrendehøjde og køber det der skal bruges.
God jul 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er VELUX er der altså nogle vældig fine vejledninger med. Det betaler sig virkelig at kikke den grundigt igennem for hvis man følger vejledningen slavisk så spiller det hele. 
Så hvis du kan slå et søm i uden at ødelægge både søm og hammer så kan du sikkert også dette.

Og hvis du alligevel savner mod og vil have hjælp kunne det måske gavne at om du fortæller om du bor på Bornholm, i Skagen eller et helt tredje sted.

God Jul

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

OleHansen03 skrev den 09-12-2022 12:29:50

Hej.  Brøndby området 


Jeg vil til at skifte 2 ovenlysvinduer og er egentligt handyman og velkendt med værktøj men den type vinduer er nyt for mig. Jeg overvejer at købe vinduerne og det der skal bruges brugt som i nyt men fejlkøb og vil afmontere det hele selv,bølgetagpladerne og  eksisterende vinduer. Meeen at montere vinduerne selv er jeg lidt spændt på. Hvad vil en hjælpende hånd skulle have for at montere dem,kun vinduer med tilhørende udvendigt? Jeg piller nødvendigt ned, sætter stiger op og stillads til tagrendehøjde og køber det der skal bruges.
God jul 

 

Kermit_369 skrev den 09-12-2022 
Jeg sidder og Googler og det viser sig en kammerat har inddækninger der hedder edw m08 2000. Ved du om de passer til bølgeeternit tag? Syntes ikke google kan hjælpe der 

 13:57:00

Hvis det er VELUX er der altså nogle vældig fine vejledninger med. Det betaler sig virkelig at kikke den grundigt igennem for hvis man følger vejledningen slavisk så spiller det hele. 
Så hvis du kan slå et søm i uden at ødelægge både søm og hammer så kan du sikkert også dette.

Og hvis du alligevel savner mod og vil have hjælp kunne det måske gavne at om du fortæller om du bor på Bornholm, i Skagen eller et helt tredje sted.

God Jul

 

EDW mk08 2000 er inddæknings sæt som passer til velux vinduer bredde 78 cm længde 140 cm  Det passer til profil tag op til 12 cm højde med hældning 15 - 90 gr. 
Altså til den store velux og bølgeeternit tag. ( der findes en vindue der er større ) 
Der sikkert en metal liste og dug der ikke skal bruges i toppen. Det er beregnet til tage med undertag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 10-12-2022 23:37:22
DET ER HELT  NYT I ORIGINALE KASSER . ALDRIG BRUGT. jeg syntes svare det er svært på Google a se om det er til bølgeeternit, måske mig der er ny i det her 😂


EDW mk08 2000 er inddæknings sæt som passer til velux vinduer bredde 78 cm længde 140 cm  Det passer til profil tag op til 12 cm højde med hældning 15 - 90 gr. 
Altså til den store velux og bølgeeternit tag. ( der findes en vindue der er større ) 
Der sikkert en metal liste og dug der ikke skal bruges i toppen. Det er beregnet til tage med undertag.

 

Annonce
ev elmand skrev den 10-12-2022 23:37:22

EDW mk08 2000 er inddæknings sæt som passer til velux vinduer bredde 78 cm længde 140 cm  Det passer til profil tag op til 12 cm højde med hældning 15 - 90 gr. 
Altså til den store velux og bølgeeternit tag. ( der findes en vindue der er større ) 
Der sikkert en metal liste og dug der ikke skal bruges i toppen. Det er beregnet til tage med undertag.

 Okay  jeg har målt ca mål på mine vinduer og det mål er ikke ved siden som du referere til. Vinduerne er fra 1968 og de trænger godt nok nu 

Dem der sælger det skriver profil tag Med det menes bølgetag, enten eternit, tagsten, ståltag eller lignende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis