Regulering af Roth varmeshunt sidder fast

Her hvor det er blevet rigtigt koldt, har vi fået et tilbagevenden problem med at de værelse som er længst væk fra vores gasfyr og gulvarmeshunt, at der simpelthen ikke kommer nok varme der ud.
Jeg har så fundet ud af at vores varmeshunt overhovedet ikke er reguleret ind, dvs. alle ventiler står 100% åbne.  
Min plan var så at regulerer de kredse ned der først bliver varme, altså de korteste kredse, så der kommer mere ud til dem der er længst væk.
Jeg har fået sådan en 5mm sort plastik nøgle med, til at justere på ventilerne.
Ifølge Roth sker justeringen nede på ventilen, hvor nøglen også passer til, da der er et hul til at stiften kan gå op i.
Så langt så godt.
Roth skriver at ventilen kan drejes 4 omgange, og så er den helt lukket.
Problemmet er dog at jeg kun kan dreje dem 1/2 til 3/4 omgang. Har prøvet på de to på billedet, samt en anden, ud af de 13 jeg har.
De to ventiler i billedet er til vores brygges og badeværelse, som ret hurtigt bliver varme, og derfor ville jeg godt have justeret dem ned, men den 3/4 omgang jeg har kunne dreje, og ikke nogen nævneværdig indvirkning.
Har allerede ødelagt en plastiknøgle. Har også fortsøgt med en lille skruenøgle, men den kan ikke drejes mere end 3/4.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig ikke nogen som har haft et lignende problem med deres varmeshunt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis