Forskel på sanitetsilikone

Hej

Jeg skal snart til at fuge i mit nye badeværelse. Jeg har fundet tre forskellige sanitetsilikoner, til tre forskellige priser. Er der nogen som har et bud på om den billige er lige så god som den dyre eller hvordan? De rangerer fra 34,5 til 120 kr.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Danalim og LIP er de sikre, det er træls at skulle skifte fuge om et år pga. skimmel.

Men du kan tage den billigste af de to.

Elektronikteknikeren
Ok. Så bliver det Dana Lim. Tak for svaret!
Gregeren skrev den 08-12-2022 18:39:43

Danalim og LIP er de sikre, det er træls at skulle skifte fuge om et år pga. skimmel.

Men du kan tage den billigste af de to.

Men er der noget belæg for at de dyre skulle være bedre end den billige? Fx ekstra fungicid eller noget?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Billig fuge er baseret på eddikesyre, og har af samme grund en syrlig lugt ved påførsel, hvorimod dyr fuge er baseret på alkohol, og er næsten lugtfri ved påførsel. Alkoholbaseret fuge holder som udgangspunkt væsentligt længere tid end syrebaseret. Alt sanitetssilikone indholder en form for fungicid, så det har ingen indflydelse på prisen.

Hellere leje end at bo på gaden.
Tak for svaret

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Annonce
Jeg brugte LIP på mit seneste badeværelse 130 kr. tuben. Det blev sort lige så hurtigt som den billige fra Harald Nyborg. Rullet køkkenrulle med ren klorin kan dog fjerne det sorte.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Jeg har erfaring med billig fuge fra Harald & fix, samt de dyrere fra danalim og Henkel/pattex.

Den fra pattex holdt længst uden mug (4-5år) Danalim på 2.pladsen (et par år) og de billigste holdt kun et års tid.

Elektronikteknikeren
Var det denne her?

Ja

Elektronikteknikeren
PeterR skrev den 08-12-2022 21:35:10

Jeg brugte LIP på mit seneste badeværelse 130 kr. tuben. Det blev sort lige så hurtigt som den billige fra Harald Nyborg. Rullet køkkenrulle med ren klorin kan dog fjerne det sorte.

Af nysgerrighed: Blev den sort fordi den ikke blev tørret efter at have været våd, eller var der en anden årsag til at den blev sort?

Jeg har fuger i mit badeværelse, der er knap 40 år gamle, og de er hverken misfarvede eller sprøde. Omvendt har jeg i køkkenet en billig fuge, knap 4 år, som kant mellem bord og væg, og den er begyndt at få pletter bag vasken (karklud), og et enkelt sted er den revnet af begyndende sprødhed.

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis