Mug/svamp

Hej Alle

Jeg havde sidste år malet vores mahogny vindueskarme, først med spærrergrunder derefter maling, så langt så godt. For at det skulle se pænere ud, gav jeg engang silikone langs vinduet, samtidig for at tætne bedre, nu kan jeg se der er kommet mug/svamp på silikonen? Jeg overvejer en kvartliste, ville det hjælpe? Hvad kan jeg ellers gøre? 

På forhånd tak
Aytaç
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fugt på silikone giver skimmel, derfor skal du bruge en sanitets silikone, og i øvrigt tørre vinduesrammen af hver morgen, når du lufter ud.

Det langsigtede fix er at skifte den gamle rude, som er med kold kant, der skaber kondens.

Moderne energiruder er med varm kant, og det gør at der opstår meget mindre kondens.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 08-12-2022 18:54:40

Fugt på silikone giver skimmel, derfor skal du bruge en sanitets silikone, og i øvrigt tørre vinduesrammen af hver morgen, når du lufter ud.

Det langsigtede fix er at skifte den gamle rude, som er med kold kant, der skaber kondens.

Moderne energiruder er med varm kant, og det gør at der opstår meget mindre kondens.

Tak gregeren.. Planen er jo vi skal skifte over til energiruder på et eller andet tidspunkt i hele huset.. Kan man evt. bruge vindueskit/linoliekit istedet for silikone? Kan der dannes skimmel på det også? 

Pattex laver denne silikone, som indtil videre har outperformet den almindelige sanitets silikone på vores badeværelse.

Der gik ikke ret længe før den almindelige var ramt af skimmel/mug, hvorimod den anden ser ud som ny her 4 måneder efter. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Ildstaal skrev den 08-12-2022 21:23:05

Pattex laver denne silikone, som indtil videre har outperformet den almindelige sanitets silikone på vores badeværelse.

Der gik ikke ret længe før den almindelige var ramt af skimmel/mug, hvorimod den anden ser ud som ny her 4 måneder efter. 

Jeg prøver den, takker 👍🏼

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også