Vølund 434 Q

Hej.

Nogen der har en ide til mit problem.

Vi har en vaskemaskine Vølund 434 Q som strejker når den skal vaske.

Den tager vand ind på det valgte program "vandmængden passer" MEN tromlen starter ikke på det valgte program, når den skal til at starte springer programmet over og begynder at pumpe vandet ud, pumpen forbliver ved med at kører indtil strømmen slukkes.

Jeg ved det kan tyde på at programvælger er gået hvis, er det så et arbejde man selv kan gå igang med, eller kan det være andet som jeg måske ikke er opmærksom på.

Hvor købes evt. dele til omtalte vaskemaskine uden at man skal af med en formue.

Gode ider på problemet modtages med tak.

P.s har søgt om der er andre emner som omhandler problemet.

mvh
DR sad sad sad
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej med dig
Jeg er næsten sikker på at det er de kul som sidder i vaskemotoren der er slidt op, der sker det at når motoren ikke går igang får vaskemaskinen besked på at køre ildgang frem til stop, derfor ser du at pogramvælgeren køre hurtig frem til udpumpning, men prøv at skifte dine kul, ca. 300 kr
det kan også være printkortet til motoren, men mest sansynligt dine kul.
Hilsen Benny :wink:
Hvis du ikke selv kan se om de er slidt, kan du gå ind til en elektriker han kan hurtig se om de fejler noget, printet kan du også give til ham han sender det til en levrandør i Jylland, ca 800kr.
Hilsen Benny
Hejsa DR,

Hvor gammel er maskinen? Hvis det er kullene eller andet simpelt, så kan det selvfølgelig betale sig at reparere den. Men er det printkort eller lignende, så er det nok et spørgsmål om det kan betale sig - især hvis du skal have folk ud at arbejde på den.

Det kan for øvrigt også være kileremmen, der er sprunget. Men den har du vel checket?

Mvh.

Jan R.
Hej Jan R.

Tak for dit svar, ja jeg har tjekket kilrem, vaskemaskinen er ca. 5 år gammel, så jeg mener det godt kan betale sig at få skiftet kul eller rep kortet som mbh forslår.

Jeg skal hilse fra konen og sige at den vasker rigtig godt.




Mvh

DR
Hej.

For lige at afslutte mit spørgsmål om vaskemaskinen.

Som bmh skrev så var det kul det var galt med, selv prisen på 300 kr passede. Tak for hjælpen.


mvh
DR
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis