Montering af ventilation i kælderbad

Hej med jer

Jeg har et badeværelse i kælderen, uden vinduer, hvor der er ventilationskanal til en hætte på taget. Når man bruser og damper det hele til, så rækker det ikke ligefrem, og jeg er ikke interesseret i mere fugt i underetagen end højst nødvendigt.

Kan jeg montere ventilation på en sådan luftkanal? Og hvis ja, er der nogen der har en ide til, hvordan jeg løser problemet med den lidt specielle placering og form?

Dbh Asger 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor højt er der til loftet? Problemet i min egen kælder er, at en ventilator ikke kan komme højt nok op til at være lovlig - man må ikke have stærk-strøm under en hvis højde i en vådzone. Sikkerhedsstyrelsen skriver 225 cm. Dit ser nu rimelig højt ud, at dømme ud fra placeringen af bruseren.

Mht. valg af ventilator, så kan du overveje en kanalventilator, hvis du har adgang til ventilationsrøreret længere oppe. Så slipper du for at ødelægge noget omkring loftet i kælderen (det bliver også svært at komme til pga. vandrørene)

Mvh. AllanE
Ja, der er i hvert fald 240.

Spændende. Jeg har adgang på taget, kan man sige? Men ellers er kanalen bygget ind i væggene. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis