Isolere skur til frostfrit HrT 2460 3400 08-12-2022 07:57 Jeg har et par skure på min grund, som jeg af forskellige årsager gerne vil have hhv frostfri og/eller sikre mod kondens. Men hvad indebærer det helt præcist? Kan man nøjes med at isolere 100mm i loft og sider og lade jorden holde det frostfrit? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12999 08-12-2022 11:17 Jeg har en garage (som kun bruges til værksted) den er isoleret i væge og loft med 100 mm, og så med et uisoleret betongulv, jeg har kun varme på når jeg er der ude.Den er frostfri for det meste, men med perioder med vedvarende frost, er den ikke frostfri.Det vil nok kræve en randisolering af soklen ned i frostfri dybde, og nok også mere end 100 mm isolering af væge og loft, hvis der skal være en mulighed for at holde den frostfri ved hjælp af naturlig jordvarme.I et uisoleret skur med betongulv, har jeg en lille kælder midt i rummet, den er ca 80 cm dyb og 70 cm bred og 150 cm lang, den er isoleret rundt de øverste 50 cm, der er bare låg af brædder, den har i de over 30 år jeg har haft den, aldrig været under 0 grader c.(kælderen er lavet af 3mm jernplade, og er vandtæt) Vi prøver igen, i morgen --
HrT Trådstarter 2460 3400 08-12-2022 11:56 je_ns skrev den 08-12-2022 11:17:37Jeg har en garage (som kun bruges til værksted) den er isoleret i væge og loft med 100 mm, og så med et uisoleret betongulv, jeg har kun varme på når jeg er der ude.Den er frostfri for det meste, men med perioder med vedvarende frost, er den ikke frostfri.Det vil nok kræve en randisolering af soklen ned i frostfri dybde, og nok også mere end 100 mm isolering af væge og loft, hvis der skal være en mulighed for at holde den frostfri ved hjælp af naturlig jordvarme.I et uisoleret skur med betongulv, har jeg en lille kælder midt i rummet, den er ca 80 cm dyb og 70 cm bred og 150 cm lang, den er isoleret rundt de øverste 50 cm, der er bare låg af brædder, den har i de over 30 år jeg har haft den, aldrig været under 0 grader c.(kælderen er lavet af 3mm jernplade, og er vandtæt) Det lyder som verdens bedste værksted med uendelig flow af jordkolde drikkevarer 😁Jeg vil gerne have frostfrit af hensyn til værktøj og maling mm, men kan godt se at det er svært at sikre mod det for slet ikke at tale fugt.
kovas 4124 9670 08-12-2022 13:38 Den eneste måde at sikre mod fugt er ved hjælp af varme og udluftning. Vores garage er isoleret med ca 125mm i tag og 80mm flamenco i vægge ikke noget i gulvet.garagen får spildvarmen fra pillefyret (ikke meget) som også suger en masse frisk luft ind. Når det er frost er der så tørt at man kan tørre saltet kød uden at det mugner. Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her