Ventilationskanaler (kalorifere) og Hess klimakabinet - vi fryser

Hej

Vi er for nyligt flyttet ind i et hus fra 1976 (167 kvm. + kælder) og har vores første vinter her. Vi har skiftet alle vinduer allerede inden vi flyttede ind, så de er spritnye. Huset opvarmes vha. ventilationskanaler (kalorifere) hvor der cirkuleres luft vha. et Hess CV20 klimakabinet. Varmen kommer fra en luft-til-vand varmepumpe fra 2011. Vores problem er, at vi simpelthen ikke kan holde varmen. Der virker til kun at komme kold luft ud af luftkanalerne i alle værelserne, og selvom vi supplerer med brændeovn, som burde varme luften ekstra op og dermed også hjælpe på varmen i de rum, hvor brændeovnen ikke er, kan vi ikke få temperaturen over 16 grader i flere af værelserne (når det er 0-5 grader udenfor). 

Jeg er ude efter viden og gode råd ift. hvad vi kan gøre for at få det varmere. 
- Er det muligt at optimere Hess klimakabinettet, så det sender varmere luft rundt/gør det mere effektivt?
- Skal vi regne med, at vores varmeproblem kun kan løses ved en større "omlægning" af vores varmesystem. Her tænker jeg på f.eks. at trække rør i ventilationskanalerne og etablere radiatorer i hele huset eller lægge nyt gulv og gulvvarme over det hele?
- Andre gode forslag modtages meget gerne.

På forhånd mange tak.

Hej Vi er for nyligt flyttet ind i et hus fra... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Trine.
Hvem har du haft til at kigge på dit HESS anlæg?
Mvh.

Mvh. jamaho
Nu er det jo ved at være tøvejr, og d. 20 op til 10 grader. Så kan du få afrimet varmepumpe. Et forslag er haveslangen, hvis ellers vandet kan finde vej derfra. Du bør ikke hugge på is eller andet mekanisk da du nemt kommer til at ødelægge noget. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
TrineE skrev den 19-12-2022 17:12:17

Dem her
http://hessvarme.dk/

 Du er heldig, de svarer ikke mig, eller en del andre har jeg læst :-)

-Ulrich
Jeg var også ret ihærdig med at ringe flere gange om dagen ;)
Jeg har haft kontakt med dem, men de synes alene at være interesseret i at høre hvad man selv har foretaget på sit anlæg. Eksempelvis havde de ikke noget alternativ til den italienske ventilator, der blev monteret hos os for 40 år siden. De var meget interesseret i at høre om jeg havde fundet en EC motor til at drive ventilatoren.
/jamaho

Mvh. jamaho
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis