støbning af gulv

hej i panelet
jeg skal have min stue,køkken og et par værelser lavet om
det er en ældre ejendom,med jord under gulvet og her havde jeg tænkt mig at grave ud,også for at få sænket gulvet mindst 10cm. jeg regnede med at lægge 10cm grus,15cm flamingo,plastik, 6mm rionet,10-12cm færdig beton af den slags hvor man ikke behøver slidlag.
spørgsmålene er følgende: er der nogle der har nogle gode råd og vejledninger,samt billige levendører.

leif olesen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Leif

Prøv at tjekke Rockwool.dk eller thermisol.dk, der er lidt vejledning til gør det selv folket.

Prøv også at søge her på siden, for der er rigtig mange gamle indlæg om dette emne.

Held og lykke med det.
Vifu

Bonden
Hejsa.

De fleste vælger at opbygge deres nye gulv i beton og isolering, men et tørgulv er slet ikke at foragte, da det opbygges på et afrettet sandlag og virker fuldt ud tilfredsstillende og er meget bedre isoleringsmæssig.

Et tørgulv opbygges på afrettet/stampet sand, herpå lægges Polystyrol-plader i den dimension som kan passe til koten, 0,15-0,20 mm. fugtspærre udlægges på Polystyrolen, husk at klæbe fugtspærren tæt rundt i rummet ! Vælges der træbelægning monteres dette direkte på fugtspærren.
Obs. Koten for det afrettede sand skal udføres korrekt, ellers bliver færdig gulvkote ikke korrekt.
Tørgulve kan også udførs med gulvvarme !! biggrin

God arbejdslyst.

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis