Smart gasfyr og smarte termostater

Hej. 

Jeg har investeret i smarte radiatortermostater til hele huset, så hvert enkelt rum kan få den ønskede temperatur og så vi kan skrue automatisk ned når vi ikke er hjemme og om natten. Vi har et gasfyr i forvejen med vaillant vrc 410 monteret, som er indstillet til at skrue op og ned for temperaturen om dagen og natten, men selvfølgelig i hele huset på samme tid. Hvordan får jeg nu de to enheder til at arbejde bedst muligt sammen? Skal gasfyret bare levere konstant varme, som de smarte termostater så skruer op og ned for? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan acceptere, at der bliver skruet ned for varmen, på de tider fyret er indstillet til, er det det nemmeste.
Skal rummene reguleres tidsmæssigt individuelt, lader du fyret køre med samme temperatur hele tiden og regulerer med radiatortermostaterne.

fase
Jeg vil foreslå at du lader fyrets vejrkompensering køre som normalt med så lav fremløbstemperatur som muligt. Hermed sparer du varmetab i rørføringen. Så lader du radiatortermostaterne om “finjusteringen” og skrue ned når der f.eks. er solindfald eller anden “gratis” opvarmning.°

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis