Shelly 2 Plus til markise

Hej, det er ikke just belysning men det har noget med el at gøre.

Jeg har en markise hvor styringen tidigere har siddet i en gammeldaws afbryder. Den vil jeg gerne have gjort lidt smartere med en Shelly 2. Jeg har dog lidt svært ved at. gennemskue hvordan den skal tilsluttes, nogen der kan gøre mig klogere. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvad der skal styre din shelly. 
Hvis den skal styres af 2 afbrydere som vist på diagram ( til sw1 og sw2 ) så kniber det lidt med at jeg kan se det smarte i det.
Og dernæst så er det svært at se hvilke farver der er brugt i kabel. Det kan du jo prøve dig frem med. Jeg vil gætte på at de 2 sorte er til hver retning op/ned på markisen. 
Så skal brun i L og med en lille lus over til den anden L 
Blå i N
Og de sorte i henholdsvis SW1 og SW2 
Kører den forkert vej så programmerer du dig ud af det eller ombytter de 2 sorte. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Hvis det er koblet som tegningen med Fuga kontakten, vil der være fase på brun eller sort eller ingen af de to. Så der er de tre muligheder kør op, ned eller stoppet. Fase på begge er ikke muligt.

Hvis du kobler som tegningen med Shelly 2.5 med brun og sort på O1 og O2, vil der kunne komme fase på begge. Du skal være 100% sikker på at din markise kan klare det. Ellers risikerer du sprungne sikringer eller det der er værre. Jeg vil anbefale at du ikke monterer det på den måde, medmindre du har det på skrift fra markisens instruktion.

Hvis det er forbundet som tegningen med fuga, vil det mest sikre være at sætte to 230V relæer på Shelly 2.5 og så montere det som ved Fuga.Bemærk at der er en ledning i bunden af kontakten, den skal med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis