Planlimning af kogeplade

Hej,
Jeg skal have planlimet en induktionskogeplade i en 12mm corian bordplade, og har behov for lidt kyndig vejledning :-)

Når jeg sætter kogepladen i, så er den ~1mm under bordplade niveau. Jeg skal derfor høre jer om følgende:

1. Skal bordplade og kogeplade være helt plane med hinanden, eller går det an hvis der er en lille niveauforskel? Hvis der er niveauforskel er det så bedst hvis kogepladen er over eller under niveau med bordpladen?

2. Hvis kogepladen skal hæves, kan jeg så bruge alm afstandsklodser, som man kan købe i et hvert byggemarked?

3. Hvis man hæver kogepladen, så slutter tætningslisten ikke til den flange hvor kogepladen hviler på. Hvilken betydning har det?

Jeg har lagt et par billeder op for at vise niveauforskellen. Den blå afstandsbrik er 1mm tyk.

På forhånd tak :-)

Dbh,
Michael

Hej, Jeg skal have planlimet en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GodeVen skrev den 06-12-2022 14:15:04

Jeg havde et planlimet komfur, der var helt i plan med bordpladen. Da det ikke ville mere, kunne jeg ikke finde et i samme størrelse. Jeg købte et større og lage det ovenpå bordpladen. Det irriterer mig at det er besværligt at fjerne skidt ved kanten.

Planlimning vinder 4-0

Hvis man vil have fuld glæde af planlimningen, skal der ikke være højdeforskel mellem komfuroverflade og bordplade. Det ser også pænest ud. efter min mening,

 

Enig at 100% flush er smukt, men håndværksmæssigt er det ikke korrekt.
Du skal tænke på at alle materialerne arbejder lidt ved brug (selv ceranpladen) og derfor hedder det 1 mm over færdig bordplade. Så kan man altid diskutere hvor det mål tages, for har bordpladen struktur, er det nok pænest med ret flush for strukturens højeste punkter.
Til dem som er nysgerrige efter at se resultatet af den færdigmonterede kogeplade, så er her et billede. Jeg endte med at montere den ca 0,5mm over bordplade niveau. Er selv meget godt tilfreds med finishen…hvis man lige ser bort for alle fedt pletterne  :-)

God aften til alle.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis