Jalousirist og frostvejr

Nu kommer der snart hård frost, og sidste vinter havde jeg et problem, som jeg gerne vil undgå i år:
Den udvendige jalousirist (plastic) fra emhætteaftrækket frøs simpelthen fast.

Har andre oplevet det? Og nogen gode tips?

Jeg antager, at det skyldes, at der kommer til at sidde noget kondens på lamellerne efter brug, som så fryser til is, hvis frosten er hård nok. Og så kan lamellerne ikke åbne.
Jeg overvejer, om der fx findes et olieholdigt produkt (ala WD-40), som man kan påsmøre lamellerne, så isen ikke kan "gribe fat". Eller helt andre løsninger?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok bedre at prøve med et silikone produkt.
GodeVen skrev den 05-12-2022 12:17:11

Det er nok bedre at prøve med et silikone produkt.

 Mon sådan en Alaska Silicone med pensel kan gøre jobbet? Det er i så fald en billig løsning :)

Jeg ved ikke om det kan klare problemet. Men det er i hvert fald bedre end WD40 eller et olieprodukt (der er ikke olie i WD40).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også