Nu kommer der snart hård frost, og sidste vinter havde jeg et problem, som jeg gerne vil undgå i år:
Den udvendige jalousirist (plastic) fra emhætteaftrækket frøs simpelthen fast.
Har andre oplevet det? Og nogen gode tips?
Jeg antager, at det skyldes, at der kommer til at sidde noget kondens på lamellerne efter brug, som så fryser til is, hvis frosten er hård nok. Og så kan lamellerne ikke åbne.
Jeg overvejer, om der fx findes et olieholdigt produkt (ala WD-40), som man kan påsmøre lamellerne, så isen ikke kan "gribe fat". Eller helt andre løsninger?