Fejl i afsætningen

Jeg er ved at bygge sommerhus og har en fejl i udgravningen. Bagsiden af huset er 12.8 meter og forsiden 12 meter. Kan man rette op på den slags og hvordan? Jeg har godt nok læst og hørt om pytagoras trekant, men har til min store fortrydelse fejlet alligevel. 

Jeg havde oprindeligt tænkt mig 12.80 m. X 8.5 meter. Nu er det 8.5x12.8 på bagsiden og 8.5 m. X 12 meter på forsiden. 
Med venlig hilsen Alexsiw:-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver du nødt til at få rettet op.
Når siderne er 12,8 og 8,5 laver du et krydsmål,og de ens, så er du sikker på det er i vinkel også.
(krydsmål skal være 15,365 m )



Vi prøver igen, i morgen --
Er der i samme problemstilling nogen der kender til løsninger i fundament randens udgravning? For der bliver vist brug for kreativ tænkning:-)
Fyld renden op og stampe/vibrere det for hver 10cm så jorden komprimeres igen og så grave rigtigt næste gang.
Alternativt grave det hele ud hvor det er skævt og lave en støbeforskalling i hele dybden i den side hvor det har et skævt forløb. Formen fjernes efter støbning og resten fyldes op efter samme opskrift som ovenfor.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

80 cm ude af vinkel burde du have kunnet se med det blotte øje. Jeg håber ikke der kommer beton på mandag😀

At grave en ny rende 80 cm fra der hvor der lige har været gravet op er næsten dømt til at falde sammen. Jeg ville få en entreprenør til at grave renden umiddelbart før betonbilen kommer. Hvis galgerne er sat rigtigt og det er til at komme til tager det ikke mere end et par timer at grave sådan en rende.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis