Ledlys (julelys) der blinker

Hej 😊

Hvordan kan det vĂŠre, at ledlys (julelys) blinker  nĂ„r mit ud dĂžrs tĂŠnd sluk ur, gĂ„r pĂ„ sluk? 

Hilsen Martin

GĂ„r og roder med lidt af hver : -)
Hej 😊 Hvordan kan det vére, at ledlys (julelys)... Vis hele indlégget
16 svar
 FÞlg trÄden
Der er 10 indlĂŠg fĂžr dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Nej eller ikke uden om uret

Heller ikke nĂ„r men kĂžre hen pĂ„ tĂŠnd takkerne  pĂ„ uret : -)

Blinker kun nĂ„r den er pĂ„ sluk takkerne  â˜č (blinker ikke hvis men sĂŠtter en ekstra DEL pĂŠre til)

GĂ„r og roder med lidt af hver : -)
Det er fordi der er en lille kapacitiv strÞmoverfÞrsel igennem kontaktsÊttes i tÊnd/sluk uret, nok til at fÄ ladet kondensatoren i strÞmforsyningen op, til at dens switchmode strÞmforsyning gÄr igang, og der derved kommer strÞm ud til lyskÊden. StrÞm mÊngden i kondensatoren er ikke ret stor, og den bliver derved hurtigt afladet, og gÄr i stÄ igen, indtil den igen er blevet ladet op, derfor blinker den.
Hej Discrusio 

Lige prĂŠcis, sĂ„dan tror jeg ogsĂ„ det er 
men skal det vĂŠre sĂ„dan? 

den burde der sluk 100%  et defekt tĂŠnd/sluk  ur?

AltsĂ„  jeg blev nĂžd til at sĂŠtte denne her pĂ„ Nedis Smat pĂ„ ,  den gĂžr som den skal  : -)  ingen blink mere  :-)

Hilsen Martin 
 




GĂ„r og roder med lidt af hver : -)
Jeg er overbevist om at dit tĂŠnd/sluk ur ikke fejler noget, men blot ikke fungere optimalt sammen med din lyskĂŠde.
Kan sÄ argumenter for at PSU'en til din lyskÊde burde vÊre designet til ikke at stÄ og lade op via svage krypestrÞm
Har selv haft en LED-pÊre der gjorde det samme, fordi der i kablet til loftudtaget ogsÄ er en leder med konstant strÞm pÄ, og den kunne sÄ overfÞre nok strÞm via kapasitiv overfÞrelse til lampeledningen, hvilket gjorde at pÊren stod og blinkede svagt engang imellem.
discrusio  .... ikke kapasitiv , men induktiv overfĂžrelse ................

Mvh S.H.
Hvorfor udsÊtte noget til i morgen , hvis man kan fÄ andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 05-12-2022 11:10:01

discrusio  .... ikke kapasitiv , men induktiv overfĂžrelse ................

Hvis det skulle vĂŠre induktiv overfĂžrelse, ville det krĂŠve at der lĂžb strĂžm i ledningen med strĂžm i, for at lave et magnetisk felt.
Men du har ret, det kunne lige sÄ godt have vÊret induktiv overfÞrelse i mit tilfÊlde med min LED-pÊre, hvis der lÞb strÞm i lederen med den faste strÞm.
I trÄdstarters tilfÊlde er det dog ret sikkert det er kapasitiv overfÞrelse i kontaktsÊttet i tÊnd/sluk uret, men det er jo sÄdan set ogsÄ ret lige gyldigt, om det er kapasitiv eller indiktiv, resultatet er det samme ;-)

 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis